تاریخ: ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۱۰
بازدید: ۱۹۶
کد خبر: ۲۲۷۷۴۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

روزانه ۴۲۰۰ تن سیمان در اردبیل تولید می‌شود

‌می‌متالز - استاندار اردبیل گفت: کارخانه سیمان اردبیل در وضعیت کمبود سیمان در بازار، روزانه ۴ و ۲۰۰ تن سیمان تولید کرد و برنامه‌ریزی شده با افزایش ظرفیت بتواند در مواقع بحرانی ۴ هزار و ۹۰۰تن سیمان تولید کند.

به گزارش می‌متالز، اکبر بهنام‌جو در بازدید از کارخانه سیمان اظهار داشت: با توجه به موقعیت استقرار این کارخانه تمام طرح‌های عمرانی استان اردبیل در کمترین زمان ممکن سیمان مورد نیاز خود را با قیمت کارخانه تامین می‌کنند که این یک نعمت بزرگی برای منطقه محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در وضعیت کمبود سیمان در بازار، این کارخانه روزانه ۴ و ۲۰۰ تن سیمان تولید کرده است، افزود: گاهی مواقع مشکلات قطعی برق موانع تولید بوده که مدیریت کارخانه از موقعیت استفاده کرده و تعمیرات اساسی خود را در زمان قطعی برق انجام داده است تا در زمستان به مشکل برنخورد.

استاندار اردبیل تصریح کرد: این کارخانه مادر در حال حاضر به‌صورت اسمی ۳ و ۲۰۰ تن ظرفیت تولید دارد و و برنامه‌ریزی شده با افزایش ظرفیت بتواند در مواقع بحرانی ۴ هزار و ۹۰۰ تن سیمان تولید کند.

وی با اشاره به اینکه ۳۵۰ نفر به‌صورت مستقیم در این کارخانه شاغل هستند بیان کرد: حدود یک هزار و ۸۰۰ نفر نیز به‌صورت غیرمستقیم از نعمت این کارخانه بزرگ بهره‌مند هستند و باید سرمایه‌گذاران این گونه کارخانجات تقویت شوند.

بهنام‌جو ادامه داد: با وجود چنین کارخانه‌ای در استان طرح‌های بزرگی مثل پل‌های جاده‌ها، شهرک‌های صنعتی، منطقه اقتصادی و آزاد تجاری، طرح اقدام ملی مسکن، راه آهن اردبیل- میانه و اردبیل- پارس آباد و صد‌ها طرح عمرانی دیگر مشکل تامین سیمان نخواهند داشت.

این مسوول با بیان اینکه برای تامین برق سرمایه‌گذار به ایجاد پنل خورشیدی با همکاری با نیروگاه‌ها را اقدام خواهد کرد، گفت: با تامین برق چنین کارخانه‌های بزرگی در صورت قطعی برق تولید متوقف نخواهد شد و نیاز استان و سایر استان‌ها از این طریق تامین خواهد شد و تسهیلات لازم برای این موضوع و بحث توسعه‌ای در اختیار مالک کارخانه قرار می‌گیرد.

استاندار اردبیل ضمن تقدیر از مدیریت این کارخانه، اظهار کرد: به لحاظ توسعه زیرساخت‌ها و مسایل عمرانی استان بازار تقاضا برای کارخانه سیمان تا ۱۵ سال آینده نیز تضمین شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده