تاریخ: ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۱۶
بازدید: ۳۴۸
کد خبر: ۲۲۷۸۳۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

قیمت دلار و یورو اعلام شد / نرخ ارز صرافی ملی امروز ۲۴شهریور ۱۴۰۰

‌می‌متالز - صرافی ملی امروز قیمت فروش دلار آمریکا را ۲۶ هزار و ۷۶۱ تومان اعلام کرد که نسبت به روز گذشته کاهش داشت.

به گزارش می‌متالز، نرخ ارز در صرافی ملی امروز چهارشنبه ۲۴ شهریور اعلام شد.

قیمت دلار برای فروش در صرافی ملی با کمی کاهش با نرخ ۲۶ هزار و ۷۶۱ تومان و نرخ خرید دلار ۲۶۲۳۱ تومان اعلام شد.

قیمت یورو در صرافی ملی با افزایش همراه بود و به ۳۱۶۳۳ تومان رسید. قیمت خرید یورو در صرافی ملی ۳۱۰۰۶ تومان ثبت شد.

قیمت دلار و یورو اعلام شد / نرخ ارز صرافی ملی امروز ۲۴شهریور ۱۴۰۰

دلار ۴۲۰۰ تومانی حذف می‌شود

با اظهارات ۲نماینده مجلس و حمایت برخی دیگر از نمایندگان و همینطور تشکیل یک کمیته سه‌جانبه، بحث حذف ارز فسادزای ۴۲۰۰تومانی جدی‌تر شد.

آنطور که از خبر‌ها بر می‌آید درصورتی که دولت اراده جدی برای این کار داشته باشد ارز ۴۲۰۰تومانی که منجر به تشدید تورم و همینطور توزیع رانت شده است تا پایان سال حذف می‌شود. رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس می‌گوید: دولت با مجلس برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی هم‌نظر است.

اقتصاددانان و فعالان اقتصادی از دولت سید ابراهیم رئیسی انتظار دارند هرچه سریع‌تر بساط ارز ۴۲۰۰تومانی که برای واردات برخی کالا‌ها اختصاص می‌یابد را برچیند تا از این طریق مانع توزیع رانت گسترده شود. آن‌طور که تحلیلگران و مراکز پژوهشی می‌گویند تخصیص ارز ۴۲۰۰تومانی به واردات کالا‌های اساسی نه فقط مانع رشد قیمت این محصولات نشده است بلکه خود به یکی از عوامل رشد تورم هم تبدیل شده است.

سیاست تخصیص ارز ۴۲۰۰تومانی به کالا‌های اساسی درست یک‌ ماه قبل از خروج آمریکا از برجام در فروردین‌ماه ۱۳۹۷آغاز شد و دولت از این طریق قصد داشت نسبت به سیاست‌های تحریمی دونالد ترامپ پیش‌دستی کند چراکه تحریم‌های مالی ورود ارز به کشور را نشانه رفته بود و مانع از ورود ارز به کشور، حتی از سوی کشور‌های همسایه می‌شد.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده