تاریخ: ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۱۳
بازدید: ۱۷۶
کد خبر: ۲۲۷۹۶۸
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
در ۴ ماهه اول امسال؛

تولید شمش آلومینیوم ۳۰.۷ درصد رشد کرد

‌می‌متالز - گزارشی از آمار تولید (مقدماتی) کالا‌های منتخب معدنی و صنایع معدنی در ۴ ماهه اول امسال منتشر شد که بر اساس آن و مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیشترین رشد تولید برای شمش آلومینیوم به میزان ۳۰.۷ درصد و بیشترین افت تولید هم برای آلومینا به میزان ۹.۵ درصد به ثبت رسیده است.

به گزارش می‌متالز، بر پایه اطلاعات منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، میزان تولید فولاد خام در ۴ ماهه اول امسال ۹۵۵۰.۱ هزارتن بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۹ که عدد ۹۴۰۶.۴ هزار تن به ثبت رسیده با رشد ۱.۵درصدی همراه شده است.

همچنین کاتد مس با تولید ۱۰۰ هزار تن محصول در ۴ ماهه اول ۱۴۰۰ با رشد ۵.۳ درصدی تولید همراه بوده است. (مقدار تولید در ۴ ماهه ۹۹ به مقدار ۹۴.۴ هزارتن بوده است)

شمش آلومینیوم با رشد ۳۰.۷ درصدی تولید در ۴ ماهه اول امسال همراه شده و عدد تولید از ۱۳۴.۳هزارتن به ۱۷۵.۶ هزار تن رسیده است. آلومینا به عنوان ماده اولیه تولید این محصول نیز در مدت یادشده با رشد منفی ۹.۵ درصدی همراه گشته و از ۸۳.۳ هزار تن به ۷۵.۴ هزار تن کاهش تولید را تجربه کرده است.

کنسانتره زغال سنگ با رشد منفی ۱.۷ درصدی از تولید ۴۹۲.۴ هزارتن در ۴ ماهه اول ۹۹ به ۴۸۴.۲ هزارتن در مدت مشابه در سال ۱۴۰۰ رسیده است.

سیمان به عنوان یکی از محصولات صنایع معدنی مهم در کشور با رشد منفی ۶.۹ درصدی در ۴ ماهه اول امسال مواجه شده است. چرا که میزان تولید این محصول از ۲۳۱۸۳.۸ هزارتن در ۴ ماهه اول سال گذشته به ۲۱۵۷۴.۲ هزار تن در ۴ ماهه اول ۱۴۰۰ رسیده است.

منبع: پایگاه خبری – تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده