تاریخ: ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۰:۳۷
بازدید: ۱۷۸
کد خبر: ۲۲۸۰۰۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بی توجهی سکه به اونس جهانی طلا / پیش‌بینی قیمت طلا و سکه ۲۵شهریور ۱۴۰۰

‌می‌متالز - در فضایی که دلار توانی برای صعود از خود نشان نداد، سکه نیز کانال ۱۲ میلیون تومانی را از دست داد. روز چهارشنبه فلز گران‌بهای داخلی ۸۰ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای ۱۱ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان رسید.

به گزارش می‌متالز، در بازاری که دلار توانی برای صعود از خود نشان نداد، سکه نیز کانال ۱۲ میلیون تومانی را از دست داد. روز چهارشنبه فلز گران‌بهای داخلی ۸۰ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای ۱۱ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان رسید. افت قیمت سکه در شرایطی صورت گرفت که بهای اونس طلا در بازار‌های جهانی به بالای مرز هزار و ۸۰۰ دلار صعود کرده بود.

اما در پایان روز اونس جهانی مجددا به زیر این کانال قیمتی بازگشت. در صورتی که دلار از موقعیت نزولی خارج شود، سکه با قدرت به کانال ۱۲ میلیون تومانی بازخواهد گشت. ادامه افت دلار باعث از دست رفتن حمایت ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خواهد شد.

کارشناسان بازار طلا و سکه عقیده دارند با وجود نزول قیمت دلار در کنار افت اونس جهانی، از دست دادن کانال ۱۲ میلیون تومان برای سکه قابل پیش‌بینی و طبیعی است. این کاهش قیمت ادامه دارد؟

فعالان بازار طلا و سکه عقیده دارند با توجه به کاهش نرخ عوامل تاثیرگذار بر قیمت سکه و از دست دادن کانال ۱۲ میلیون تومان، افت قیمت سکه تا قیمت ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان محتمل است. به گفته کارشناسان بازار سکه اگر قیمت دلار کانال ۲۷ هزار تومان را از دست بدهد برگشت سکه به کانال ۱۲ میلیون تومان دشوار است.

سکه، روز چهارشنبه، بار دیگر کانال ۱۲میلیون تومانی را از دست داد و در زیر این سطح به نوسانات خود ادامه داد. از عوامل موثر می‌توان به افت بهای اونس طلا در معاملات بازار جهانی و کاهش نرخ دلار در بازار داخلی اشاره کرد. بر این اساس، هر سکه امامی روز گذشته در قیمت ۱۱میلیون و ۹۷۰هزار تومان مورد معامله قرار گرفت. لازم به ذکر است که حباب سکه امامی نیز به بالای رقم ۳۰۰ هزار تومان دست یافته و از طرف دیگر، تقاضا برای دادوستد این کالا کم‌رنگ شده است. با توجه به روند احتمالی آتی طلای جهانی و همچنین فضای امیدبخش برای کاهش تحریم‌ها که افت نرخ دلار را به دنبال خواهد داشت، به نظر می‌رسد قیمت‌ها در بازار طلا و سکه با افت قابل توجهی روبه‌رو شود.

ریزش به کانال ۱۸۰۰ دلاری

قیمت طلا در پایان معاملات روز سه‌شنبه، به دنبال انتشار گزارش تورم ماهانه آمریکا از مرز روانی ۱۸۰۰ دلار فراتر رفت و در قیمت ۱۸۰۷ دلار بسته شد. پس از انتشار گزارش رشد کمتر از انتظار تورم در ماه آگوست، دلار و سود اوراق قرضه آمریکا افت کرد که باعث شد، قیمت طلا بالا برود. آمار شاخص قیمت مصرفی، دلار را عقب راند و بازده اوراق قرضه ۱۰ساله آمریکا هم به پایین‌ترین حد از ۲۴ آگوست نزول کرد. این آمار اندکی پایین‌تر از حد انتظار بود و انتظارات برای اعلام تعدیل برنامه خرید اوراق قرضه بانک مرکزی آمریکا را پایین برد و از قیمت طلا پشتیبانی کرد؛ بنابراین این فلز گرانبها در معاملات روز چهارشنبه، تا ساعت۲۰ به وقت تهران افت کرد و به ۱۷۹۳ دلار رسید.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده