تاریخ: ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۹:۰۴
بازدید: ۱۵۷
کد خبر: ۲۲۷۶۰۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افت مرزی در بازار سکه / پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۲۳شهریور

‌می‌متالز - قیمت طلا و سکه در بازار دیروز نزولی بود. سکه امامی مرز ۱۲ میلیون تومانی را از دست داد. روز دوشنبه فلز گران‌بهای داخلی ۱۶۰ هزار تومان افت را به ثبت رساند و در محدوده ۱۱ میلیون و ۹۲۰هزار تومان قرار گرفت.

به گزارش می‌متالز، سکه امامی مرز ۱۲ میلیون تومانی را از دست داد. روز دوشنبه قیمت سکه ۱۶۰ هزار تومان افت را به ثبت رساند و در محدوده ۱۱ میلیون و ۹۲۰هزار تومان قرار گرفت. به گفته فعالان، نزول بهای دلار در بازار داخلی مهم‌ترین عاملی بود که زمینه‌ساز افزایش فروش سکه‌بازان شد. چنانکه گفته شد دیروز اسکناس آمریکایی ۳۵۰ تومان افت قیمت را تجربه کرد و به بهای ۲۷ هزار و ۱۵۰ تومان رسید. البته بهای اونس طلا نیز تا ساعت ۳ بعدازظهر روز دوشنبه افزایش خاصی نداشت که سکه‌بازان را تشویق به خرید کند.

در این شرایط قیمت سکه تحت تاثیر افت قیمت دلار قرار گرفت و تغییراتی منفی را به ثبت رساند. قیمت سکه بعد از ظهر روز گذشته حول مرز ۱۲ میلیون تومان نوسان می‌کرد و در آخرین ساعات معاملات روی ۱۱ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان قرار گرفت. تحلیل‌گران مرز ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را برای سکه مهم می‌دانستند و معتقد بودند مادامی که قیمت دلار بالای ۲۷ هزار تومان باشد، احتمال اینکه قیمت سکه مرز ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی را از دست دهد پایین است. در شروع معاملات امروز قیمت دلار به کانال ۲۶ هزار تومانی وارد شد و قیمت سکه امامی مرز حساس را از دست داد. قیمت سکه در شروع معاملات امروز ۱۱ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان بود. قیمت سکه در ساعت ۱۱ و ۱۱ دقیقه صبح روی ۱۱ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان قرار داشت.

ورود سکه به کانال جدید

با توجه به شرایط موجود در بازار طلا، قیمت سکه تحت‌تاثیر افت نرخ دلار و نوسانات ناچیز اونس طلا در معاملات بازار جهانی قرار گرفت و تغییراتی منفی را در روز دوشنبه شاهد بود. به طوری که ادامه دار شدن افت طلای جهانی موجب خواهد شد فشار فروش بیشتری به سکه وارد شود.

بر این اساس هر قطعه سکه امامی روز گذشته به زیر سطح ۱۲ میلیون تومان کشانده شد و در قیمت ۱۱ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان مورد داد و ستد قرار گرفت. به عقیده برخی کارشناسان این بازار اگر سکه حمایت ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی خود را از دست بدهد، پیش‌بینی می‌شود که فشار‌های هیجانی فروش بیشتری از جانب سرمایه‌گذاران این فلز ارزشمند داخلی به بازار سکه وارد شود. همچنین با وجود ابهامات در روند آتی، بازار تقاضا برای خرید این کالا افت قابل‌توجهی را تجربه کرده است.

رنج خنثای اونس طلا

قیمت اونس طلا در معاملات بازار جهانی روز دوشنبه، به‌رغم رشد ارزش دلار تحت‌تاثیر گزارش تورم ماه آگوست آمریکا قرار گرفت. در حالی که سرمایه‌گذاران محتاط در انتظار تحلیل فنی شاخص قیمت‌های مصرف‌کننده آمریکا هستند که می‌تواند تاثیر مهمی بر تصمیم فدرال رزرو در مورد آغاز انقباضی شدن سیاست پولی داشته باشد، قیمت طلا نوسان محدود مثبتی را شاهد بود. به طوری که این فلز گرانبها تا سطح ۱۷۹۶ دلار رشد کرد. (تا ساعت ۴۵ و ۱۹دقیقه به وقت تهران)، اما آن چه باعث شد بهای طلا بالا رود، نگرانی‌های مردم آمریکا از افزایش تورم بود که به خرید طلا پناه آوردند. این اعتقاد نیز وجود دارد که اگر نرخ تورم بالاتر برود، فدرال رزرو تلاش خواهد کرد جلوی آن را بگیرد و این به معنای انقباضی شدن پیش از موعد سیاست فدرال رزرو و افزایش احتمالی نرخ بهره است که برای بازار طلا خوشایند نخواهد بود.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده