تاریخ: ۱۹ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۲۸
بازدید: ۳۷۲
کد خبر: ۲۲۶۹۲۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بازار طلا و سکه صعودی بسته شد

‌می‌متالز - بازار سکه و طلا در این هفته نیز همچنان تحت تاثیر افت و خیز‌های دلاری قرار گرفت و هرچند در ابتدا با روند کاهشی روبرو بودیم، اما در نهایت پرونده قیمتی این بازار، در هفته سوم شهریور با رشد بسته شد.

به گزارش می‌متالز، نخستین روز از هفته سوم شهریور ماه قیمت طلا و سکه بر خلاف رشد بهای طلای جهانی در روز جمعه ۱۲شهریور و با پیروی از افت نرخ ارز، اندکی کاهش یافت و قیمت سکه طرح قدیم به ۱۱ میلیون و ۴۹۸ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید نیز به ۱۱ میلیون و ۹۷۹ هزار تومان رسید.

همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۱۶۱ هزار و ۷۰۰ تومان قیمت داشت. نیم‌سکه، شش میلیون و ۱۵۰ هزار تومان در بازار معامله شد و قیمت ربع سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب سه میلیون و ۸۳۷ هزار تومان و دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان نرخ گذاری شد.

یکشنبه، دومین روز از هفته، اما با رشد اندک نرخ دلار شاهد افزایش قیمت سکه و طلا نیز بودیم به نحوی که قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۱ میلیون و ۶۰۱ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۲ میلیون و ۹۸ هزار تومان به ثبت رسید. این در حالی است که بهای طلای جهانی بدون تغییر بود.
در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۱۷۱ هزار و ۹۰۰ تومان قیمت داشت. نیم‌سکه، شش میلیون و ۲۲۰ هزار تومان در بازار معامله شد و قیمت ربع سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب سه میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و دو میلیون و ۳۱۰ هزار تومان نرخ گذاری شد.

قیمت‌ها در بازار طلا و سکه روز دوشنبه دوباره بالا رفت و نرخ سکه طرح جدید به ۱۲ میلیون و ۳ هزار تومان رسید.

قیمت سکه تمام طرح قدیم نیز ۱۱ میلیون و ۶۰۲ هزار تومان بود و هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۱۶۵ هزار و ۶۰۰ تومان قیمت داشت. همچنین نیم‌سکه، شش میلیون و ۱۲۰هزار تومان در بازار معامله شد و قیمت ربع سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و دو میلیون و ۳۰۵ هزار تومان بود.

در روز سه‌شنبه ۱۶ شهریور، اونس جهانی طلا در بازار با کاهش همراه بود و به ۱۸۱۸ دلار رسید و کانال ۱۸۲۰ را از دست داد. در نتیجه قیمت طلا ۱۸ عیار در این روز به یک میلیون و ۱۷۰ هزار تومان افزایش یافت.

اما قیمت سکه با افزایش قیمت دلار توانست با وجود کاهش اونس جهانی کانال ۱۲ میلیون تومانی را حفظ کند و با نرخ ۱۲ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان ثبت شد. قیمت نیم سکه به شش میلیون و ۱۵۰ هزار تومان و ربع سکه به قیمت سه میلیون و ۷۲۰ هزار تومان رسید.

چهارشنبه هم روز افزایش قیمت‌ها بود به نحوی که هرچند اونس جهانی طلا در بازار با کاهش قیمت به ۱۷۹۹دلار رسید، اما قیمت طلا ۱۸ عیار به یک میلیون و ۱۶۵ هزار تومان رسید و رشد ۷۶۰۰ تومانی را به ثبت رساند.

قیمت سکه امامی در این روز با افزایش ۰.۴۱ درصدی، از دوازده میلیون و صد و پانزده هزار تومان به دوازده میلیون و ۱۶۵هزار تومان رسید.

در بازار روز چهارشنبه نیم سکه نسبت به روز قبل، با ۱۵۰۰۰ تومان افزایش شش میلیون و ۱۶۵ هزار تومان نرخ گذاری شد. همچنین ربع سکه با رشد ۰.۲۶ درصدی به سه میلیون و ۷۳۰ هزار تومان رسید.

آخرین روز هفته نیز بازار طلا و سکه با افزایش قیمت مواجه بود. قیمت سکه امامی به دوازده میلیون و دویست و ده هزار تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۰.۲۸ درصدی داشته است. نیم سکه نیز به شش میلیون و ۱۴۵ هزار تومان رسید که نسبت به روز قبل، کاهش ۰.۰۹ درصدی را ثبت کرد. همچنین ربع سکه با کاهش ۰.۱۸ درصدی نسبت به روز قبل سه میلیون و ۷۴۳هزار تومان معامله شد.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده