تاریخ: ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۹:۰۳
بازدید: ۴۱۹
کد خبر: ۲۲۸۰۸۰
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

کمیسیون صنایع خواهان تنظیم‌گری بازار خودرو شد

‌می‌متالز - هر کسی که بتواند خودرو یا قطعات خودرو صادر و برای دولت هزینه ارزی ایجاد نکند، اقدام به واردات خودرو خواهد کرد و با این شیوه کمیسیون صنایع خواهان تنظیم‌گری در بازار است.

به گزارش می‌متالز، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن با بیان مطلب فوق گفت: امروزه خودرو به دلیل وضعیت اقتصادی به یک کالای سرمایه‌ای تبدیل شده و بیشتر افراد برای حفظ ارزش پول خود، اقدام به سرمایه گذاری در این کالا می‌کنند.

حجت‌الله فیروزی در این باره اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی برای آنکه عرضه و تقاضا را در صنعت خودرو متعادل کند، طرح ساماندهی صنعت و بازار خودرو را مطرح کرد.

وی افزود: طرح ساماندهی خودرو از مجلس دهم صادر و به شورای نگهبان ارجاع داده شده بود، اما در شورای نگهبان این طرح به دلیل همسو نبودن با اقتصاد مقاومتی رد شد، اما باز هم این طرح به کمیسیون صنایع ارجاع شد تا اصلاحاتی در آن انجام شود.

فیروزی ادامه داد: کمسیون صنایع و معادن به دنبال آن است تا با این طرح، بتواند ضمن حفظ تعادل عرضه و تقاضا، بازار را تنظیم کرده و پاسخ درستی به بخشی از مردم، ارائه دهد.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی افزود: ورود خودرو‌های خارجی ضمن ایجاد رقابت در بازار، باعث کیفی سازی صنعت خودروسازی در کشور می‌شود.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، افزود: طرح ساماندهی صنعت خودرو که در کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم تدوین و تصویب شد از فعالیت‌های سوداگری در بازار جلوگیری کرده و خودرو را به دست مصرف کننده اصلی می‌رساند.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: طبق اصلاحیه مجلس بر این طرح، هر کسی که بتواند خودرو یا قطعات خودرو صادر و برای دولت هزینه ارزی ایجاد نکند، اقدام به واردات خودرو خواهد کرد و با این شیوه کمیسیون صنایع خواهان تنظیم‌گری در بازار است که امیدواریم این طرح در صحن علنی مجلس به تصویب برسد و شورای رقابت نیز متناسب با کمبودها، نقش تنظیم‌گری را در واردات بر عهده خواهد گرفت.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده