تاریخ: ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۵۷
بازدید: ۱۶۳
کد خبر: ۲۲۸۰۹۰
سرویس خبر : انرژی
آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد:

پیش‌بینی ۱.۶میلیون بشکه‌ای نفت در ۶ ماه پایانی ۲۰۲۱

‌می‌متالز - طبق پیش‌بینی آژانس بین‌المللی انرژی، تقاضای جهانی نفت در ۶ ماه پایانی سال جاری میلادی ۱.۶ میلیون بشکه در روز افزایش می‌یابد.

به گزارش می‌متالز، آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد: پیش‌بینی می‌شود تقاضای جهانی برای نفت پس از سه ماه متوالی کاهش در پی شیوع ویروس کرونای دلتا با آغاز فصل پاییز ۱.۶ میلیون بشکه در روز افزایش یابد و این روند تا پایان سال جاری میلادی ادامه داشته باشد.

گسترش واکسیناسیون کرونا احتمالاً تقاضا برای نفت را در سه ماه پایانی سال ۲۰۲۱ افزایش می‌دهد.

در گزارش مرداد پیش‌بینی شده بود تقاضای جهانی نفت ۵.۳ میلیون بشکه در روز در سال جاری و ۳.۲ میلیون بشکه در سال میلادی آینده افزایش یابد. آژانس بین‌المللی انرژی در ماه گذشته اعلام کرد محدودیت‌های رفت و آمد در آسیا برای مقابله با ویروس کرونای دلتا روند رشد تقاضای نفت در نیمه دوم ۲۰۲۱ را آهسته می‌کند.

اگر اوپک‌پلاس به افزایش تولید ادامه دهد، بازار نفت باید از آغاز فصل پاییز تعادل بیشتری پیدا کند. ولی عرضه نفت در اوایل ۲۰۲۲ آن‌قدر بالا خواهد بود که ذخایر خالی‌شده را پر کند.

اوپک در گزارش ماهانه بازار نفت اعلام کرد: پیش‌بینی می‌شود تقاضای جهانی نفت در سال آینده میلادی حدود ۴.۲ میلیون بشکه در روز نسبت به ۲۰۲۱ افزایش یابد که ۹۰۰ هزار بشکه در روز بیشتر از پیش‌بینی قبلی است.

منبع: بورس پرس

عناوین برگزیده