تاریخ: ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۴۱
بازدید: ۳۱۰
کد خبر: ۲۲۸۱۲۱
سرویس خبر : آهن و فولاد

سود ناخالص ۲۰ هزار میلیارد تومانی در فولاد مبارکه فقط با یک طرح

‌می‌متالز - معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه اصفهان با اشاره به طرح توسعه نورد گرم ۲ به ظرفیت ۴.۲ میلیون تنی به عنوان یکی از پروژه‌های مهم فولاد مبارکه گفت: طبق پیش بینی‌ها با توجه به اختلاف قیمت تختال و کلاف گرم در بورس کالا می‌تواند سود ناخالص ۲۰ هزار میلیارد تومانی را برای شرکت به ارمغان آورد.

به گزارش می‌متالز، طهمورث جوانبخت با اشاره به محدودیت برق برای صنایعی همچون فولاد، تصریح کرد: محدودیت برق از سوی دولت موجب شد تا تولید صنایع خصوصاٌ فولاد مطابق با برنامه تعیین شده پیش نرود. در این راستا شرکت فولاد مبارکه اصفهان نیز به منظور کاهش چالش‌های ناشی از این محدودیت، زمان تعمیرات ناحیه نورد گرم را از شهریور ماه به مرداد ماه منتقل کرد.

معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه اصفهان اظهار داشت: این برنامه موجب شد تولید محصولات گرم فولاد مبارکه تحت تأثیر قرار گیرد و به افت تولید ختم شود.

جوانبخت با بیان اینکه فولاد مبارکه برنامه فروش داخلی و صادراتی خود را سالانه تعیین می‌کند، گفت: براساس برنامه تعیین شده شرکت فولاد مبارکه اقدام به تولید طی سال مالی مورد نظر می‌کند.

وی توضیح داد: شرکت فولاد مبارکه برای سال ۱۴۰۰ برنامه تولید ۷ میلیون و ۹۵۰ هزار تن انواع محصول را در دستور کار دارد که ۶ میلیون و ۵۵۰ هزار تن سهم برای بازار داخل و یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن برای بازار خارجی تولید می‌شود.

معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه اصفهان افزود: شرکت پیش بینی کرده است که نرخ و میزان فروش مطابق با برنامه محقق گردد.

جوانبخت با اشاره به تأثیرات نرخ ارز بر میزان فروش شرکت تصریح کرد: نرخ ارز به دلیل اثرپذیری از روابط سیاسی و اقتصادی کشور با سایر کشور‌های دیگر، طی سال‌های اخیر از مذاکرات برجام تأثیر مستقیم و مهمی پذیرفته است.

وی با بیان سناریو‌های اثرگذاری مذاکرات بر نرخ ارز گفت: در صورتی که برجام به نتیجه برسد و مبادلات خارجی و روابط بین الملل بهبود یابد، دلار می‌تواند تا ۲۱ هزار تومان نیز برسد. درحالی که این مذاکرات آغاز شده و تا پایان سال ادامه یابد، امکان دارد که نرخ ارز تا ۲۷ هزار تومان تغییر کند.

معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه اصفهان افزود: در صورتی که این مذاکرات به نتیجه‌ای ختم نشود، دست یابی به دلار ۳۴ هزار تومانی دور از انتظار نیست که در نتیجه آن نرخ محصولات فولادی نیز تغییر خواهد کرد.

جوانبخت در خصوص طرح توسعه نورد گرم ۲ بیان کرد: توسعه نورد گرم ۲ یکی از پروژه‌های مهم فولاد مبارکه بوده است که با تمامی سختی‌ها و چالش‌های پیش رویش آغاز شد.

معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه اصفهان در پایان تصریح کرد: این طرح از ظرفیت حداکثری ۴.۲ میلیون تنی برخوردار است که طبق پیش بینی‌ها با توجه به اختلاف قیمت تختال و کلاف گرم در بورس کالا می‌تواند سود ناخالص ۲۰ هزار میلیارد تومانی را برای شرکت به ارمغان آورد.

منبع: بورس امروز

عناوین برگزیده