تاریخ: ۰۷ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹:۰۳
بازدید: ۱۷۹
کد خبر: ۲۳۸۳۲۱
سرویس خبر : آهن و فولاد
با اعتماد به توان داخلی صورت گرفت؛

ثبت رکورد در خط اصلاح ۴ ناحیه نورد سرد فولاد مبارکه برای سومین بار پیاپی در سال جاری

‌می‌متالز - تلاشگران خط اصلاح شماره ۴ ناحیه نورد سرد شرکت فولاد مبارکه توانستند با ثبت رکورد تولید ۲۰ هزار و ۶۵۰ تن کلاف سرد اصلاح‌شده در آبان‌ماه ۱۴۰۰، برای نخستین بار از ابتدای راه‌اندازی و سومین‌بار در سال جاری، رکورد تولید در این خط را جابه‌جا کنند.

به گزارش می‌متالز، محسن زارع، مدیر محصولات سرد و پوشش‌دار ناحیه نورد سرد شرکت فولاد مبارکه اظهار کرد: خطوط نهایی ناحیه نورد سرد ایستگاه پایانی تولید محصولات سرد در این ناحیه و در خطوط تولید فولاد مبارکه است و به‌نوعی ویترین محصولات این شرکت محسوب می‌شود.

وی در ادامه افزود: ارتقای کمی و کیفی محصولات فولاد مبارکه علاوه بر نظارت و کنترل دائمی محصول و انطباق آن با الزامات مشتری در این خطوط از اهمیت قابل‌توجهی برخوردار است که با تلاش کارکنان در ناحیه نورد سرد این شرکت، خط اصلاح شماره ۴ توانست تبلور بیانات مقام معظم رهبری در خصوص رفع موانع تولید باشد و به سقف جدیدی در تولید محصول سرد فولاد مبارکه دست یابد که این مهم گواه الطاف الهی و عزم و اراده جمعی کارکنان بوده و نشان‌دهنده توانایی‌های بالقوه و بالفعل این خطوط در کسب موفقیت‌های آتی است.

رامین خاکساری رئیس خطوط نهایی ناحیه نورد سرد شرکت فولاد مبارکه نیز در این خصوص اظهار کرد: خطوط نهایی ناحیه نورد سرد شامل ۴ خط اصلاح، ۲ خط برش و یک خط برش نواری است که از این میان، تلاشگران خط اصلاح ۴ توانستند رکورد‌های ۲۰ هزار تن در فروردین‌ماه، ۲۰ هزار و ۳۵۰ تن در شهریورماه و ۲۰ هزار و ۶۵۰ تن در آبان‌ماه را به‌صورت پیاپی در سال جاری ثبت کنند.

وی با بیان این‌که این رکورد در لبیک به منویات مقام معظم رهبری در سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» صورت گرفته است، افزود: این رکورد در حالی محقق شد که محدودیت‌های ناشی از تحریم‌ها مانع بزرگی برای صنعت فولاد و به‌خصوص ناحیه نورد سرد شرکت فولاد مبارکه محسوب می‌شود.

رئیس خطوط نهایی ناحیه نورد سرد شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: این موفقیت قابل‌توجه که در یکی از ماه‌های ۳۰ روزه سال کسب گردیده مرهون تلاش‌های تمامی کارکنان و زحمت‌کشان خطوط نهایی و واحد‌های پشتیبانی به‌ویژه حمایت‌های بی‌دریغ مدیریت ناحیه نورد سرد است.

محمودرضا قرمزی، رئیس گروه فنی تولید ناحیه نورد سرد شرکت فولاد مبارکه نیز این خصوص تصریح کرد: خطوط نهایی و به‌خصوص خطوط اصلاح در ناحیه نورد سرد، در تولید محصول از اهمیتی استراتژیکی برخوردار است و با توجه به طیف وسیع محصول از حیث ابعاد و گرید کیفی، کنترل فرایند محصول در این خطوط همیشه مؤید انطباق کمی و کیفی محصول سرد شرکت فولاد مبارکه با خواسته‌های مشتریان خواهد بود.

وی اضافه کرد: از ابتدای ورود کلاف گرم به ناحیه نورد سرد شرکت فولاد مبارکه تا پایان تولید محصول سرد که درواقع منتهی به خطوط اصلاح شماره ۱ تا ۴ خواهد بود، محصول تولیدشده با تمام مشخصات منطبق با داده‌های فنی تولید، تحت پایش و کنترل دائمی قرار می‌گیرد.

منبع: فولاد مبارکه اصفهان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده