تاریخ: ۰۶ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۳۸
بازدید: ۲۳۳
کد خبر: ۲۲۹۵۹۸
سرویس خبر : آهن و فولاد
با انتشار گزارش شهریور ماه فولاد مبارکه مشخص شد؛

درآمد عملیاتی ۶۶ هزار میلیارد تومانی فولاد در نیمه اول سال

‌می‌متالز - تولید کل محصولات فولاد مبارکه اصفهان در شهریور ماه سال ۱۴۰۰، به بیش از ۵۶۰هزار تن رسید و این غول صنعت فولاد ایران، در این مدت از فروش ۵۷۵هزار تن از محصولات خود، ۱۲ هزار میلیارد تومان درآمد بدست آورد.

به گزارش می‌متالز، گزارش فعالیت شهریور ماه شرکت فولاد مبارکه اصفهان که روز گذشته توسط این شرکت در سامانه کدال قرار گرفت، نشان از رشد تولید، فروش و درآمد عملیاتی این شرکت در ماه گذشته دارد.

مجموع تولید فولاد مبارکه اصفهان در شهریور ماه ۱۴۰۰، با افزایش ۴۰درصدی نسبت به مرداد ماه، به حدود ۵۶۰هزار تن رسید. با این وجود این رقم نسبت به شهریور ماه سال گذشته ۳۵درصد افت را تجربه کرده است. محصولات گرم تولید شده در فولاد مبارکه با ۲۳۰هزار تن، بیش‌ترین سهم از تولید این شرکت در مرداد ماه را به خود اختصاص داد. علاوه بر آن، فولاد مبارکه اصفهان در شهریور ماه، ۱۳۰هزار تن محصولات سرد و ۲۸ تن محصولات پوشش‌دار تولید کرد.

با پایان ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۰، مجموع تولید فولاد مبارکه در این دوره به سه میلیون و ۵۸۰هزار تن رسید. در حالی که این مقدار در بهار و تابستان سال ۹۹، از ۴میلیون تن عبور کرده بود.

از سویی دیگر، میانگین تولید ماهانه فولاد مبارکه در ۶ ماه اول سال ۱۴۰۰، برابر با ۶۰۰هزار تن رقم خورد. این رقم، اما در ۶ ماه اول سال ۹۹، از ۶۷۰هزار تن عبور کرد و در کل سال به ۶۵۰هزار تن رسید.

در ماه گذشته، فولاد مبارکه ۵۷۵هزار تن از محصولات خود را به فروش رساند. محصولات گرم، ۶۰درصد، محصولات سرد ۲۲درصد، محصولات پوشش‌دار چهار درصد و سایر محصولات ۱۴درصد از فروش کل فولاد مبارکه در شهریور ماه را به خود اختصاص دادند.

به این ترتیب، فروش فولاد مبارکه نسبت به مرداد ماه، شاهد رشد ۳۱درصدی بوده، اما در مقایسه با شهریور سال گذشته، حدود هفت درصد کاهش یافته است.

فولاد مبارکه در نیمه اول سال ۱۴۰۰، به طور میانگین ماهانه ۶۰۰هزار تن از محصولات خود را به فروش رساند. همچنین میانگین فروش ماهانه فولاد مبارکه در ۶ ماهه ابتدایی و کل سال ۹۹، معادل ۶۴۰ هزار تن بود.

گفتنی است فولاد مبارکه در مجموع بهار و تابستان ۱۴۰۰، سه میلیون و ۶۰۰هزار تن محصول فروخت که این مقدار حدود ۶درصد کمتر از دوره مشابه سال ۹۹ است.

درآمد عملیاتی فولاد مبارکه با رشدی ۳۴درصدی نسبت به ماه گذشته، به ۱۲هزار میلیارد تومان رسید. این رقم نسبت به شهریور ماه ۹۹ رشد چشمگیر ۱۱۸درصدی را تجربه کرده است. لازم به ذکر است بیش از ۵۸درصد فروش شهریور ماه فولاد مبارکه، مربوط به محصولات گرم این شرکت بود و محصولات سرد، ۲۵درصد فروش فولاد مبارکه را به خود اختصاص دادند.

جمع درآمد عملیاتی فولاد مبارکه در ۶ماه ابتدایی سال جاری، به بیش از ۶۶هزار میلیارد تومان رسید. در حالی که این مبلغ در ۶ ماه نخسن سال گذشته معادل تنها ۲۷میلیارد تومان بوده است.

نرخ‌های فروش محصولات فولاد مبارکه نیز در آخرین ماه تابستان ۱۴۰۰، دستخوش تغییراتی بود. نرخ محصولات پوشش‌دار فولاد، با هفت درصد افزایش مواجه شد. همچنین نرخ محصولات گرم، حدود پنج درصد و محصولات سرد، دو درصد افزایش پیدا کرد.

منبع: اقتصاد آنلاین

عناوین برگزیده