تاریخ: ۱۵ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۲۴
بازدید: ۲۱۵
کد خبر: ۲۴۳۹۲۴
سرویس خبر : آهن و فولاد

افزایش ۴۵ درصدی صادرات فولاد تخت ترکیه

می متالز - بر اساس داده‌های موجود خرید چشمگیر محموله های تخت فولادی ترکیه توسط اروپا و ایالات متحده برای تحویل در ماه نوامبر موجب افزایش قابل توجه صادرات این محصول در ترکیه شده است.

صادرات محصولات فولادی ترکیه

به گزارش می‌متالز، بر اساس آماری که اخیرا توسط موسسه آمار ترکیه (TUIK) منتشر شده است، صادرات محصولات فولادی تخت ترکیه با ۴۵.۳۰ درصد افزایش سالانه به ۶۰۴۹۵۲ تن در نوامبر ۲۰۲۱ در مقایسه با ۴۱۶۳۳۳ تن در نوامبر ۲۰۲۰ رسیده است.

باید گفت، بیشترین افزایش مربوط به محصولات فولادی تخت، نورد سرد است که نسبت به سال قبل ۲۳۰.۱۴ درصد افزایش داشته است. همچنین، دلیل افزایش شدید این محصول، خرید زیاد در اروپا و ایالات متحده برای تحویل در ماه نوامبر بود.

بر اساس داده‌های TUIK، بزرگترین خریداران فولاد تخت نورد سرد ترکیه در نوامبر ۲۰۲۱ ایتالیا با ۳۱۱۶۲ تن، ایالات متحده با ۱۹۳۸۸ تن و بلژیک با ۱۱۷۴۷ تن بودند.

تقاضای فعلی برای فولاد تخت ترکیه در بازار‌های صادراتی به دلیل رکود پایان سال محدود است.

ارزیابی قیمت هفتگی Fastmarkets

ارزیابی قیمت هفتگی Fastmarkets برای کویل نورد گرم فولادی صادراتی، بندر اصلی فوب ترکیه ۸۳۰ – ۸۵۰ دلار در هر تن در ۳۱ دسامبر بود که از ۸۳۰ – ۸۴۰ دلار در هر تن در ۲۴ دسامبر افزایش یافت. در همین حال، ارزیابی قیمت هفتگی Fastmarkets برای فولاد HDG صادراتی فوب ترکیه نیز ۱۰۷۵ – ۱۱۰۰ دلار در هر تن در ۳۱ دسامبر بود که از ۱۱۰۰ – ۱۱۱۰ دلار در هر تن در ۲۴ دسامبر کاهش یافت.

منبع: آرتان پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده