تاریخ: ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹:۳۶
بازدید: ۱۵۲
کد خبر: ۲۲۸۱۹۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
گزارش هفتگی منتشر شد؛

معرفی سنگین وزن‌ها در رینگ معاملاتی بورس کالا

‌می‌متالز - در هفته منتهی به ۲۶ شهریور ماه یک میلیون و ۸۶۵ هزار تن انواع کالا به ارزش ۹۵ هزار میلیارد ریال در بازار فیزیکی بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت که سیمان، سنگ آهن و فولاد در تالار صنعتی و وکیوم باتوم، مواد پلیمری و لوب کات در تالار پتروشیمی در صدر جدول سنگین‌ترین خرید‌های هفته گذشته قرار گرفتند.

به گزارش می‌متالز، طی هفته اخیر در تالار محصولات صنعتی و معدنی یک میلیون و ۳۷۲ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۳۸ هزار میلیارد ریال معامله شد.

در این تالار یک میلیون و ۲۳ هزار تن سیمان، ۲۵۰ هزار تن سنگ آهن، ۶۵ هزار و ۴۱۲ تن فولاد، ۱۴ هزار و ۵۰۰ تن خاک روی، ۱۲ هزار تن آهن اسفنجی، ۶ هزار و ۵۲۰ تن مس، ۴ هزار و ۲۲۵ تن آلومینیوم، ۱۸۰ تن کنسانتره مولیبدن، ۲۱ تن کنسانتره فلزات گرانبها و ۲ کیلو گرم شمش طلا معامله شد.

شایان ذکر است در هفته معاملاتی مذکور در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی ۴۸۶ هزار تن انواع کالا به ارزش ۵۶ هزار میلیارد ریال به فروش رسید.

در این تالار ۲۴۶ هزار تن وکیوم باتوم، ۷۳ هزار و ۱۲۳ تن مواد پلیمری، ۵۸ هزار تن لوب کات، ۵۵ هزار و ۸۹۹ تن قیر، ۳۶ هزار و ۲۰۵ تن مواد شیمیایی، ۶ هزار و ۵۲۰ تن گوگرد و ۳ هزار و ۳۱۱ تن روغن پایه معامله شد.

همچنین ۶ هزار و ۷۱ تن کالا هم در بازار فرعی بورس کالای ایران به فروش رسید.

منبع: کالاخبر

عناوین برگزیده