تاریخ: ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۳۶
بازدید: ۱۴۵
کد خبر: ۲۲۸۲۲۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

هر پاکت سیمان را در بوشهر ۳۵ هزار تومان بخرید

‌می‌متالز - معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان بوشهر گفت: قیمت هر پاکت سیمان در مرکز استان درب واحدصنفی حداکثر ۳۵هزار تومان و سیمان فله دست پر حداکثر ۲۸هزار تومان خواهد بود.

به گزارش می‌متالز، رضا جمالی اظهار کرد: براساس مصوبات یکصد و چهل و هشتمین جلسه کارگروه تنظیم بازار کشور و به منظور شفافیت و رصد زنجیره تولیدو فروش سیمان، کلیه کارخانجات تولیدی سیمان می‌بایست نسبت به عرضه صد در صدی تولیدات خود در بازار بورس کالا اقدام کنند.

وی درادامه افزود: هر گونه خرید و عرضه سیمان خارج از بورس کالا ممنوع بوده و برهمین اساس کلیه واحد‌های تولیدکننده، واحد‌های تولیدی سیمانبر دارای پروانه معتبر بهره برداری از مراجع ذیربط شامل واحد‌های تولید بتن آماده، قطعات بتنی، تیرچه و بلوک، خریداران مجاز پروژ‌های ملی و عمرانی و کلیه خریداران مجاز برای مصارف عمومی و مردمی اعم از واحد‌های صنفی عمده فروش، خرده فروش و انبوه سازان تجاری، اداری و مسکن ملزم به ثبت نام در بورس کالا و اخذ کد بورسی می‌باشند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان بوشهر یادآور شد: کلیه فعالین حوزه تجاری سیمان از واحد‌های تولیدی سیمان، خریداران سیمان شامل عمده فروش، خرده فروش، مجریان طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی ملی و استانی، واحد‌های سیمان بر مکلف به ثبت اطلاعات خرید و فروش در سامانه افق می‌باشند و هرگونه خرید و فروش خارج از سامانه‌های یاد شده تخلف محسوب میگردد.

جمالی با اشاره به عرضه سیمان به قیمت مصرف کننده عنوان کرد: کارخانجات تولیدی محصولات خودرا به قیمت پایه و بر مبنای هر تن سیمان فله سه میلیارد و ۴۵۰میلیون ریال و هرتن سیمان پاکت چهار میلیارد و ۷۹۴میلیون ریال به بورس کالا در هفته گذشته عرضه شده که با احتساب ۹ درصد مالیات برارزش افزوده به قیمت‌های فوق اضافه و به خریداران تحویل می‌شود.

وی بیان کرد: با احتساب هزینه‌های حمل، تخلیه و سود عاملین عمده و خرده فروش قیمت سیمان پاکت در مرکز استان بوشهر درب واحدصنفی حداکثر ۳۵هزار تومان و سیمان فله دست پر حداکثر ۲۸هزار تومان خواهد بود.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان بوشهر عنوان کرد: قیمت سیمان در شهرستان‌های محل استقرار واحد‌های تولیدی از جمله دشتستان، دشتی و کنگان که بعد مسافت کمتری دارند کمتر از نرخ‌های مرکز استان و سایر شهرستان‌ها و قیمت سیمان در شهر‌های یاد شده بر مبنای هزینه حمل محاسبه می‌شود.

جمالی تاکید کرد: این قیمت‌ها حداکثری بوده و فروش به قیمت بالاتر تخلف محسوب می‌شود و در صورت مشاهده، وفق مقررات با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

وی اضافه کرد: اگر چه بازرسی‌های میدانی حاکی از فروش رقابتی سیمان در بازار بوده و برخی از عاملین با قیمت‌های پایین‌تر نیز مبادرت به عرضه سیمان می‌کنند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان بوشهر افزود: با توجه به روند افزایش تولید و وفور عرضه سیمان به بازار پیش بینی می‌شود که در روز‌های آتی با کاهش قیمت سیمان در سطح کشور و استان روبه‌رو خواهیم شد.

جمالی خاطرنشان کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در استای وظایف ذاتی خود ضمن پیگیری و رفع مشکلات واحد‌های تولیدی نسبت به استقرار بازرس مقیم در کارخانجات تولیدی و رصد زنجیره فروش اقدام و با متخلفان زنجیره یادشده وفق مقررات برخورد کرده است.

وی یادآور شد: شهروندان محترم می‌توانند گزارش و شکایات خود را به سامانه WWW.۱۲۴.IR یا به تلفن ۱۲۴ اطلاع دهند.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده