تاریخ: ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۳۵
بازدید: ۱۰۷
کد خبر: ۲۲۸۲۸۹
سرویس خبر : آهن و فولاد
معاون اجرایی انجمن فولاد مطرح کرد:

تشکیل کنسرسیوم صادراتی؛ راه حل مساله صادرات فولاد/ شرکت‌های داخلی اجماع نمی‌کنند

‌می‌متالز - معاون اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران ضمن اشاره به اینکه اغلب شرکت‌های داخلی به صورت جداگانه بازاریابی می‌کنند، تاکید کرد: برای رسیدن به جایگاه واقعی در جهان به سمت تاسیس شرکت‌های مدیریت صادرات حرکت کنیم.

به گزارش می‌متالز به نقل از فولادبان، وحید یعقوبی تصریح کرد: ما برای موفقیت در بازاریابی صادراتی و در سطح خودمان یعنی میان ۱۰ کشور برتر فولادی جهان بایستیم؛ حتما باید به سمت شرکت‌های مدیریت صادرات حرکت کنیم چرا که این مسئله در دنیا بسیار مرسوم است.

یعقوبی ادامه داد: شکل کار در بازاریابی جهانی به این شکل است که چند شرکت کوچک که بنا بر صادرات دارند؛ به طور سهامی مشترک با یکدیگر یک شرکت مدیریت صادرات را تاسیس کرده تا از آن طریق ضمن گسترش دامنه بازارشان، در هزینه‌های صادرات و بازاریابی صرفه جویی کنند.

معاون اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد ضمن بیان اینکه شرکت‌های بزرگ در دنیا به تنهایی بازاریابی می‌کنند، افزود: شرکت‌های بزرگ جهانی منظور آن دسته از شرکت هاست که تولید ۶۰ تا ۹۰ میلیون تنی دارند که برای آن‌ها بازاریابی نیز می‌تواند صرفه اقتصادی داشته باشد.

وی گفت: بزرگترین شرکت‌های داخلی ما در قالب شرکت‌های بزرگ جهانی محسوب نمی‌شوند و با این حساب باید به طور قطعی در داخل به سمت تاسیس شرکت‌های مدیریت صادرات با سهامداری چند شرکت حرکت کنیم.

یعقوبی با بیان اینکه بحث تاسیس شرکت مدیریت صادرات از سال‌ها پیش مطرح است، تاکید کرد: هماهنگی و حضور کنار هم شرکت‌های تولیدی به عنوان سهامدار در این شرکت کار آسانی نیست و بیشتر شرکت‌های فعال فولادی ترجیح به حضور تکی در بحث صادرات و بازاریابی دارند.

معاون اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در پایان تاکید کرد: تک روی شرکت‌های فولادی در بحث صادراتی به نفع صاردات فولاد کل کشور نیست و من معتقدم اگر کنسرسیوم صادراتی در داخل شکل بگیرد، اتفاق بهتری برای صادرات فولاد کشور رخ خواهد داد.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده