تاریخ: ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۴۵
بازدید: ۲۳۴
کد خبر: ۲۲۸۳۱۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

صورت‌های مالی در کدال بارگذاری شد / برنامه دولت برای جبران کسری بودجه

‌می‌متالز - وزیر اقتصاد از آغاز انتشار صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی زیرمجموعه این وزارتخانه برای شفافیت بیشتر و نظارت عمومی بر عملکرد آن‌ها خبر داد و گفت: بزودی برنامه مشترک وزارت اقتصاد و امور دارایی و سازمان برنامه و بودجه در مورد کسری بودجه سال جاری اعلام خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد گفت: یکی از سازوکار‌های اساسی برای بهبود عملکرد شرکت‌ها و همچنین کاهش فساد و اتلاف منابع که در برخی از شرکت‌ها وجود دارد استفاده از ابزار‌های عمومی برای نظارت بر عملکرد شرکت‌هاست.

وی افزود: این نظارت‌ها باعث می‌شود تا شرکت‌هایی که اموال مردم در دست آنهاست با وسواس بیشتری مورد بررسی کارشناسان قرار گیرد.

وزیر اقتصاد گفت: یکی از روش‌هایی که تاکنون برای نظارت بر شرکت‌های دولتی مغفول بوده همین انتشار صورت‌های مالی است که تاکنون بخش زیادی از عملکرد مالی شرکت‌ها پنهان بوده است.

وی افزود: در عین حال شرکت‌هایی که در بورس اوراق بهادار ثبت شده‌اند عملکرد آن‌ها از طریق سایت کدال قابل بررسی است و صورت‌های مالی ۶ ماهه و یکساله منتشر می‌شود و سوء عملکرد‌ها و استفاده نادرست از منابع زیر نظر دقیق سهامداران قرار می‌گیرد، اما در خصوص شرکت‌های دولتی چنین رویه‌ای وجود نداشت.

وی افزود: وزارت اقتصاد تصمیم گرفت با اصلاح این رویه، نظارت کارشناسان و فعالان اقتصادی بر عملکرد زیرمجموعه‌های خود را شروع کند.

خاندوزی گفت: بر اساس وعده‌ای که در چهاردهم شهریور داده بودیم تلاش کردیم به سرعت و پیش از موعد مقرر صورت‌های مالی آن دسته از شرکت‌های دولتی زیر مجموعه وزارت اقتصاد را که آماده شده بود در سایت کدال بارگذاری کنیم.

وزیر اقتصاد افزود: هم اکنون و با مراجعه به سایت کدال، می‌توان صورت‌های مالی بیمه ایران، بانک ملی، بیمه مرکزی، صندوق تامین خسارات بدنی، سازمان حسابرسی و دیگر شرکت‌ها را مشاهده کرد.

خاندوزی گفت: در هفته‌های آینده با نهایی شدن صورت‌های مالی سایر شرکت‌ها به تدریج این فهرست افزایش پیدا خواهد کرد تا بدین وسیله در دولت سیزدهم با افزایش نظارت‌های عمومی شاهد بهبود عملکرد شرکت‌های دولتی باشیم.

دستور رئیس جمهور به وزارتخانه‌های اقتصاد و کار برای تدوین برنامه پوشش جاماندگان سهام عدالت

سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی، با اشاره به برنامه دولت سیزدهم برای حل مشکل جاماندگان سهام عدالت گفت: رئیس جمهور از وزارتخانه‌های امور اقتصاد و دارایی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواسته‌اند تا برنامه‌ای برای پوشش جاماندگان سهام عدالت آماده کنند و در این راستا ما در حال برنامه‌ریزی هستیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه کمیسیون اقتصادی مجلس نیز به دنبال طرحی در خصوص ارائه سهام به جاماندگان سهام عدالت است، آیا دولت از این طرح استفاده خواهد کرد، اظهار کرد: اگر نیاز به اخذ اختیارات قانونی در این مورد وجود داشته باشد، حتما از مجلس کمک می‌گیریم.

وزیر امور اقتصاد و دارایی در ادامه در پاسخ به سوال دیگری در خصوص اینکه برنامه این وزارتخانه برای جبران کسری بودجه در سال جاری چیست؟ بیان کرد: بزودی برنامه مشترک وزارت اقتصاد و امور دارایی و سازمان برنامه و بودجه در مورد کسری بودجه سال جاری اعلام خواهد شد.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده