به گزارش میمتالزف سید مجید بختیاری، مدیرعامل بیمه ایران گفت: مشتری آینده بیمه ایران نسل نوجوان امروزی است که زندگی تمام دیجیتال دارد و به لحظه با اقصی نقاط جهان در ارتباط است.
بختیاری، در حرکتی ابتکاری، با فرا خواندن فرزند نوجوان یکی از همکاران شهرستانی حاضر در جلسه به پشت تریبون و پرسش و پاسخ با او در باره سبک زندگی اجتماعی و دانستههای عمیق دیجیتالی این نوجوان ۱۳ ساله، گفت: با روشهای سنتی امروزی ما نمیتوانیم در آینده نزدیک این مشتری بالقوه فردا را برای خرید بیمه نامه اقناع کنیم و خطر اصلی هم در کسب و کار بیمهای امروز ما همین موضوع است، نه مشکلات ناشی از فلان بند و تبصره بهمان آیین نامه یا امثال آن.
وی با تاکید بر اینکه برای سربلند بیرون آمدن از این چالش اساسی باید در اندیشه یافتن ایدهها و راههای نو و ابتکاری بود، اضافه کرد: یکی از ضرورتهای امروزی در صنعت بیمه که فراوان از آن سخن گفته میشود عبارت «تحول دیجیتال بیمه» است. بخش «دیجیتال» این ضرورت را میتوان به سادگی کسب کرد. بخش «بیمه» آن هم که اصولا کسب و کار و حرفه ماست و مشکلی در باره آن نداریم؛ آنچه که مهم است بخش «تحول» به عنوان ضرورتی حیاتی است که باید به صورت عمیق و علمی مورد توجه قرار گیرد.
مدیرعامل و نایب رییس هیات مدیره بیمه ایران، در ادامه، با اشاره به موضوعات عنوان شده در این جلسه حدود پنج ساعته، طرح مکرر مسائل و مشکلات تکراری را در جلسات تعامل و تبادل نظر جمعی حرفه ای، رافع معضلاتی که بنیانهای کسب و کار بیمهای را به خطر انداخته است، ندانست و افزود: در این نشست حرفهای و صنفی، اگر چه مباحث خوبی مطرح و همه هم مهم و اولویت دار عنوان شد، اما بیشتر آنها تکراری بود و پاسخ آنها هم مشخص است و بنا به قول مشهور، «وقتی همه چیز مهم است، هیچ چیز مهم نیست».
بختیاری تصریح کرد: مدل جلساتی مهم از این دست باید به گونهای باشد که مهمترین نکته و چالش کلان روز بیمه ایران با پیش آگاهی قبلی، مطرح، بررسی و راه حل آن یافته و پرونده اش بسته شود. به طور مثال باید بر موضوعی خاص مثل مطالعه روی تغییرات محیط کسب و کار متمرکز شویم و نمایندگان سختکوش بیمه ایران بیش از پیش در امور شرکت مشارکت داشته باشند.
وی اظهار کرد: ما در این جلسه هم اندیشی باید به یک سوال مهم پاسخ میدادیم: «کسب و کار بیمهای ما در برابر تغییرات عظیم اجتماعی به مخاطره افتاده است؛ چه باید کرد؟» در حالیکه پسند جامعه امروزی ما رایانه و دیجیتال است و ما هنوز هم در این امر مشکلات فراوانی برای دیجیتالی شدن تمامی امور کسب و کار بیمهای داریم، با فرا رسیدن عصر هوش مصنوعی، عصر دیجیتال هم به پایان خود نزدیکتر میشود!
مدیرعامل بیمه ایران در پایان سخنان خود خواستار تغییر اساسی در شیوه نگرش همکاران به مشکلات و تفاهم با ایجاد هم افزایی شد.
بنا به این گزارش، در ابتدای این نشست، حسین روحی مدیر کل امور نمایندگیهای بیمه ایران، با ارائه گزارشی از عملکرد این حوزه و اقدامات انجام شده در باره رتبه بندی نمایندگی ها، به روز رسانی قراردادها، تشکیل کمیتههای استانی، تمرکز زدایی و تفویض اختیارات بیشتر به استان ها، از برنامه در دست اقدام شرکت برای راه اندازی سامانه یکپارچه امور نمایندگان و اتصال آن به سامانه وزارت امور اقتصادی و دارایی خبر داد.
در ادامه جلسه و پس از سخنان سعیدی رییس هیات مدیره کانون سراسری انجمنهای صنفی نمایندگان حقیقی و حقوقی، ۱۴ تن از روسای انجمنهای صنفی نمایندگان استانها به طرح مسائل و مشکلات صنفی از جمله، دغدغه رشد بی رویه و سامان نیافته استارت آپهای فعال در حوزه بیمه، ضرورت بازنگری در قرارداد نمایندگان و اصلاح آن، لزوم اعتماد مدیران به شبکه فروش، جلوگیری از نرخ شکنی، تجدید نظر کارشناسی در نرخهای برخی از رشتههای بیمه ای، مشکلات مربوط به قطعی سیستم و کندی آن، تاخیر در نرخ دهی توسط مرکز مرتبط، نبود خدمات جدید، کمبود نیروی کارشناس در شهرستانها و... پرداختند.
پس از سخنان نمایندگان حاضر در نشست، عباسعلی فراشیانی معاون حقوقی وهماهنگی امور استان ها، شعب و نمایندگی ها، احمد صفرزاده معاون فنی، حسن نظری معاون برنامه ریزی و نوآوری و اسماعیل داور پناه معاون توسعه مدیریت و منابع بیمه ایران در سخنانی به سوالات و مشکلات مطرح شده در جلسه پاسخ مقتضی دادند و از اقدامات انجام شده و برنامههای در دست اقدام شرکت برای تسهیل و تسریع در امور نمایندگان خبر دادند.
در پایان جلسه، لوح یادبودی به پاس خدمات ارزشمند و ماندگار زنده یاد «محمد حضرتی» مدیرکل فقید فناوری اطلاعات و آمار، از سوی کانون سراسری انجمنهای صنفی نمایندگان حقیقی و حقوقی، به مدیرعامل بیمه ایران اهدا شد.
منبع: صدای بورس