تاریخ: ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۱۸
بازدید: ۱۸۰
کد خبر: ۲۲۸۳۳۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

چین همچنان به نابودی قیمت سنگ آهن و معدنکاران ادامه می‌دهد

‌می‌متالز - قیمت سنگ آهن به پایین‌ترین سطح خود در ۱۰ ماه گذشته رسیده چراکه چین خواستار کاهش تولید فولاد شده و این امر باعث شده معدنکاران بزرگ و کوچک سنگ آهن در استرالیا و جهان، آثار منفی این تصمیمات را حس کنند.

به گزارش می‌متالز، از بالاترین رکورد ثبت شده در ماه می‌یعنی ۲۳۰ دلار به ازای هر تن تا سطح فعلی ۱۰۰ دلار، قیمت سنگ آهن ۶۲ درصد حدود ۵۷ درصد زیان دیده و تنها بانک UBS انتظار دارد این روند کاهشی از اینجا ادامه یابد.

قیمت سنگ آهن و زغال سنگ در سه ماه گذشته بی ثبات بوده است. ضعف تولید فولاد در چین باعث کاهش شدید قیمت سنگ آهن شده درحالی که اختلال در عرضه و ادامه تحریم‌های زغال سنگ استرالیا به چین باعث افزایش شدید قیمت زغال گردیده است.

بانک اتحادیه سوئیس (UBS) پیش بینی کرده قیمت سنگ آهن در سال ۲۰۲۲ به طور متوسط ۸۶ دلار در هر تن باشد درحالی که عقیده اکثریت قریب به اتفاق صنعت در حدود ۱۳۲ دلار در هر تن است.

بی اچ پی اظهار داشت: افزایش روزافزون کاهش شدید تولید فولاد در چین در نیمه دوم سال، خوش بینی بازار‌های آتی را زیر سئوال برده است.

قیمت‌ها در اواخر جولای و اوایل آگوست به میزان قابل توجهی کاهش یافت. این کاهش تاثیر خود را بر روی شرکت‌های کوچکتر مانند Venture Minerals (معدنکار سنگ آهن در استرالیا) در ماه سپتامبر نشان داد و حتی سبب شد برخی از این معادن فعالیت خود را متوقف نمایند.

شلوغی بنادر چین باعث سه برابر شدن کرایه‌های حمل و نقل شده است که این خود مشکل مضاعفی ایجاد می‌کند.

به عقیده برخی از کارشناسان، ثبت رکورد اخیر قیمت سنگ آهن زمان مناسبی برای شرکت‌های کوچک جهت تبدیل شدن از شرکت‌های اکتشافی به تولیدکننده ایجاد می‌کند.

منبع: دنیای معدن

عناوین برگزیده