تاریخ: ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۱۰
بازدید: ۱۹۹
کد خبر: ۲۲۸۵۲۹
سرویس خبر : انرژی

لزوم تأمین مالی به موقع طرح‌ های پالایشی به ویژه تنفس خوراک

‌می‌متالز - یک کارشناس صنعت پالایشی بر ضرورت تامین مالی طرح‌های پالایشی تاکید کرد و گفت: پروژه‌هایی که مجوز تنفس خوراک را از وزارت نیرو کسب کردند هرچه سریع‌تر باید برای تأمین مالی اقدام نمایند. چراکه در غیر این صورت اجرای آن‌ها با تأخیر همراه خواهد بود.

به گزارش می‌متالز، ناصر تنگستانی  با اشاره به حضور پروژه‌های ارتقا کیفیت در برنامه شرکت‌های پالایشی تصریح کرد: پروژه‌های افزایش کیفیت و کمیت فرآورده‌های نفتی از جمله پروژه‌های طولانی مدت هستند که حداقل به ۲ سال زمان نیاز دارند.

وی در خصوص تأمین سوخت زمستانی توسط پالایشگاه‌ها گفت: این شرکت‌ها در تأمین سوخت مایع زمستانی هیچ مشکلی ندارند؛ لذا مسائل احتمالی مربوط به تأمین گاز طبیعی مربوط به شرکت ملی گاز است.

این کارشناس صنعت پالایشی با بیان چالش‌ های پیش روی شرکت‌ های پالایشی برای اجرای طرح‌ های توسعه گفت: عمده چالش‌ های پیش روی شرکت‌ ها مربوط به تأمین منابع مالی، دانش فنی و برخی از تجهیزات و دستگاه‌ هایی است که در داخل تولید نمی‌شوند؛ لذا شرکت‌ ها باید این تجهیزات را از خارج خریداری نمایند.

تنگستانی در پایان با اظهار کسب مجوز تنفس خوراک توسط برخی از طرح‌ های پالایشی گفت: پروژه‌ هایی که مجوز تنفس خوراک را از وزارت نیرو کسب کردند هرچه سریع‌ تر باید برای تأمین مالی اقدام نمایند. چرا که در غیر این صورت اجرای آنها با تأخیر همراه خواهد بود.

منبع: بورس امروز

عناوین برگزیده