تاریخ: ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۱۷
بازدید: ۳۵۷
کد خبر: ۲۲۸۵۳۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

راه اندازی تالار اختصاصی سیمان

‌می‌متالز - براساس ابلاغیه مدیر عملیات بازار بورس کالای ایران، تالار اختصاصی سیمان از هفته آینده در بستر معاملات TTS راه اندازی می‌شود.

به گزارش می‌متالز، بر اساس ابلاغیه مدیر عملیات بازار بورس کالای ایران، تالار اختصاصی سیمان از هفته آینده در بستر معاملات TTS راه اندازی می‌شود؛ بر این اساس از روز شنبه ۳مهر ماه ۱۴۰۰ کلیه معاملات سیمان به صورت جداگانه در تالار اختصاصی سیمان در بستر معاملاتی TTS و راس ساعت ۱۱:۳۰ برگزار می‌شود.

بورس کالای ایران که تاکنون در بستر TTS دارای بازار‌های صنعتی، صادراتی کیش، فرآورده‌های نفتی، فرعی، پتروشیمی، حراج باز و مناقصه بود به دلیل حجم گسترده معاملات سیمان از هفته آینده شاهد روی کار آمدن تالار سیمان به صورت جداگانه خواهد بود که معاملات در تالار سیمان از ساعت ۱۱:۳۰ دقیقه آغاز می‌شود.

گفتنی است، پیرو ابلاغیه وزارت صمت مبنی بر ممنوعیت خرید و عرضه سیمان خارج از بورس کالا و تعیین فرصت زمانی برای حضور خریداران و فروشندگان سیمان در بورس کالا، روند حضور و پذیرش شرکت‌ های سیمانی و همینطور خریداران سیمان در بورس سرعت گرفت و براساس اطلاعیه‌ های مدیریت پذیرش و بازاریابی بورس کالای ایران تاکنون ۶۸ شرکت محصول خود را پذیرش کرده اند و چند شرکت نیز در مرحله پذیرش هستند.

از ابتدای عرضه سیمان در بورس کالا که به تاریخ ۹خرداد ماه بر می‌گردد در مجموع ۱۰ میلیون و ۷۴۰ هزار و ۲۸۰ تن سیمان در بورس کالا عرضه شد که با تقاضای ۱۲ میلیون و ۱۹۶ هزار و ۱۵۰ تنی همراه و در پایان ۸ میلیون و ۷۸۵ هزار و ۱۸۰ تن آن مورد معامله قرار گرفت.

منبع: بورس امروز

عناوین برگزیده