تاریخ: ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۲۲
بازدید: ۱۹۷
کد خبر: ۲۲۸۶۵۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

بازار بجنورد از سیمان اشباع شد

‌می‌متالز - رییس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی بجنورد گفت: بازار مصالح ساختمانی مرکز استان از سیمان اشباع شده و این محصول با قیمت ۳۱۰ هزار ریال در هر پاکت به مصرف کننده عرضه می‌شود.

به گزارش می‌متالز، مهدی کمالی روز دوشنبه اظهار داشت: در روز‌های اخیر میزان سیمان عرضه شده در بازار بیش از نیاز و تقاضا بوده و اکنون تمامی واحد‌های مصالح فروشی استان و بجنورد بیش از تقاضا سیمان دارند.

وی با اشاره به اینکه اخیرا قیمت سیمان روند کاهشی داشته است افزود: با پیگیری‌های دولت، اکنون هر پاکت از سیمان در کارخانه ۲۵۰ هزار ریال عرضه می‌شود و قیمت برای مصرف کننده ۳۱۰ هزار ریال است.

رییس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی بجنورد گفت: اکنون ۳۰ واحد از ۱۰۳ واحد مصالح فروشان بجنورد کد بورسی دریافت کرده اند و مابقی در این زمینه سهل انگاری کرده و تاکنون موفق به دریافت این کد نشده اند.

وی افزود: واحد‌های صنفی بدون کد بورسی از عمده فروشان سیمان خریداری می‌کنند و البته این واحد‌ها مکلف هستند تا سیمان را با همان نرخ ۳۱۰ هزار ریال به ازای هر پاکت عرضه کنند.

کمالی گفت: تمام سیمان مورد نیاز بازار استان از کارخانه سیمان بجنورد تامین و خریداری می‌شود و این کارخانه روزانه ۶ هزار تن از این محصول را تولید و عرضه می‌کند که البته این روز‌ها میزان تقاضا کمتر از این رقم است.

قیمت هر پاکت سیمان اوایل شهریورماه در بازار آزاد خراسان شمالی به بیش از یک میلیون ریال رسیده بود.

کمالی گفت: اکنون قیمت سیمان سفید هم کاهش یافته و از یک میلیون و ۷۰۰ هزار ریال در هر پاکت در روز‌های اخیر اکنون به ۵۶۰ هزار ریال رسیده است.

رییس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی بجنورد اظهار داشت: سیمان سفید مورد نیاز استان از خراسان رضوی تامین می‌شود و اکنون این محصول به میزان نیاز در بازار موجود است.

افزایش قیمت سیمان در هفته‌های پیش سبب گلایه مردم شده بود.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) خراسان شمالی

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده