تاریخ: ۰۲ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۵۶
بازدید: ۱۷۱
کد خبر: ۲۲۹۲۷۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندار مرکزی:

هپکو در مسیر تولید انبوه قرار گرفت

‌می‌متالز - استاندار مرکزی گفت: شرکت هپکو وارد عرصه جدیدی از زندگی ۴۰ ساله خود شد و هپکو در ریل تولید انبوه قرار گرفت.

به گزارش می‌متالز، "سید علی آقازاده" افزود: پس از سال‌ها تلاش به ویژه ۲ سال گذشته، شاهد انعقاد نخستین قرارداد هپکو با بخش‌های مختلف صنعتی کشور در زمینه تولید تجهیرات سنگین و ماشین آلات راهسازی و ساختمانی هستیم که این مهم را می‌توان یک موفقیت بزرگ قلمداد کرد.

وی تاکید کرد: اکنون می‌توان با قاطعیت اعلام کرد که هپکو در مسیر تولید انبوه قرار گرفته و با انعقاد این قرارداد‌ها و رفع مشکلات بانکی و در نتیجه صدور ضمانتنامه‌های لازم از سوی هپکو برای کارفرمایان، شاهد روشن شدن چراغ‌های این واحد تولیدی و همچنین فعالیت کارگاه‌ها و کارکنان این مجموعه باشیم.
استاندار مرکزی خاطر نشان کرد: این موفقیت بزرگ حاصل تلاش و زحمات دستگاه‌های نظارتی، قضایی و انتظامی، امنیتی، اعضای شورای تامین، سپاه و بسیج است که جای تقدیر دارد و امید است این مهم سرآغازی برای فعالیت و تولید مجدد در شرکت هپکو باشد.
هپکو در سال ۱۳۵۱ در زمینی به وسعت ۹۰ هکتار با هدف مونتاژ ماشین آلات راه سازی در اراک تاسیس و از سال ۱۳۵۴ شروع به فعالیت کرد.

هپکو ۲۵ نوع ماشین آلات راه‌سازی از جمله گریدر، لودر و غلتک تولید می‌کند که هشت نوع از محصولات آن تحت لیسانس کشورهایی، چون ژاپن، آلمان، سوئد تولید می‌شود.
شرکت هپکو در اوج پیشرفت و بالندگی در سال ۱۳۸۵ به بخش خصوصی واگذار شد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکزی

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده