تاریخ: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۵۴
بازدید: ۳۵۰
کد خبر: ۲۳۱۶۰۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

ابراز نگرانی کارگران هپکو از ادامه واردات خودرو‌های سنگین / دلالان با لابی‌گری همچنان می‌تازند

‌می‌متالز - فعال کارگری هپکو گفت: با اینکه بار‌ها اعلام کرده ایم هپکو توان تولید دستگاه‌ها و ماشین آلات راهسازی و معدنی را دارد، اما همچنان واردات این محصولات با لابی‌گری دلالان ادامه دارد.

به گزارش می‌متالز، تولید به هپکو بازگشته است. این خبر را مدیرعامل این شرکت در نشستی خبری که شنبه این هفته برگزار شد، اعلام کرد. ۱۰۰ قرارداد به ارزش بیشتر از ۱۲۰۰ میلیارد تومان و در هپکو منعقد شده است.

علی محمد رفیعی همچنین گفت که ۱۰۰ قرارداد به ارزش بیشتر از هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در هپکو منعقد شده، اولین محموله بیل‌های هیدرولیکی به زودی دریافت و تولید آغاز می‌شود.

به گفته مدیرعامل هپکو این شرکت می‌تواند در سال سه هزار و ۶۰۰ دستگاه ماشین آلات تولید کند که به اندازه نیاز کشور است.

رفیعی در این نشست خبری گفته بود که برای ضابطه‌مند کردن واردات ماشین آلات دست دوم، وزارت صمت را متقاعد کرده ایم تا به جای آزادسازی، واردات را ضابطه‌مند کنیم به این صورت که مجوز ورود به محصولی که هپکو توان تولید آن را دارد، صادر نشود.

با این حال کارگران همچنان نسبت به مساله واردات نگران هستند. ابوالفضل رنجبر، فعال کارگری هپکو  می‌گوید: با اینکه مسوولان هپکو و کارگران بار‌ها اعلام کرده اند که این مجموعه توان تولید دستگاه‌ها و ماشین آلات راهسازی و معادن را دارند، همچنان شاهد واردات این محصولات هستیم.

رنجبر واردات این دسته از خودرو‌های معدنی را وابسته به لابی گری‌های قوی دلالان می‌داند و می‌گوید: ما کارگران آنقدر به این موضوع اشاره خواهیم کرد که روزی رهبر انقلاب، نمایندگان مجلس، دولتمردان، سازمان بازرسی، قوه قضاییه و صداوسیما به طور دقیق به مساله ورود کنند و به صورت کارشناسی شده، ببینیم که واردات این خودرو‌ها منع شده است.

تعداد بازدید : 1

حمایت از تولید در هپکو، نیاز به ایجاد برخی ممنوعیت‌ها دارد. با این حال باید در نظر داشت که پس از آنکه هپکو باردیگر روی پای خود ایستاد، دست مصرف کننده برای انتخاب محصول بهتر باز باشد و به این صورت فضای رقابتی ایجاد شده، هپکو را قوی‌تر کند تا محصولات با کیفیت تری را به معدن کاران ارائه دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده