به گزارش میمتالز، هادی نباتینژاد در جمع مسوولان روابط عمومیهای گروه فولاد مبارکه اظهار کرد: روابط عمومی هر شرکت علاوه بر فعالیتهای تبلیغاتی، وظیفه مهمتری تحت عنوان ارتباط با رسانه و فعال بودن در فضاهای مجازی را برعهده دارد و روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه در حال حاضر با رسانههای تخصصی حوزه صنعت و معدن در سطح کشور تعامل و همکاری دارد.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت فعالیت در فضای مجازی افزود: رهبر معظم انقلاب همواره بر اهمیت فعالیت خلاقانه و هوشمندانه در فضای مجازی و رسانهای تأکید فرمودهاند و شرکت فولاد مبارکه نیز در همین راستا همواره درصدد گسترش سواد رسانهای و اقدامات آموزشمحور در حوزه رسانه بوده است.
مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه با بیان این که ارتباطات، محور اصلی وظایف روابط عمومی محسوب شده و دارای اهمیت ویژهای میباشد، گفت: سازمانها و نهادها باید تمرکز خاصی روی این مقوله داشته باشند چراکه اگر ارتباط با ذینفعان خود به درستی تحقق نپذیرد، وظایف روابط عمومی عملاً معنایی نخواهند داشت.
وی ادامه داد: از روابط عمومیهای گروه فولاد مبارکه انتظار میرود تا تغییرات و تحولات پیرامون خود را بررسی و رصد کنند و در هر زمان آمادگی برقراری ارتباطی قوی با مؤثران منطقه خود را داشته باشند که این امر محقق نمیشود، مگر اینکه برنامهریزی دقیق در این رابطه صورت گیرد.
نباتینژاد با تأکید بر مستندسازی عملکرد هر سازمان اذعان داشت: عملکرد شرکتهای زیرمجموعه فولاد مبارکه باید با توجه به شعار سال و به کارگیری حداکثر ظرفیتهای رسانهای در قالب مستندهای تصویری تهیه شوند تا دستاوردهای حاصل از تولید، پشتیبانیها و مانعزداییها در گروه فولاد مبارکه به صورت گسترده به دیگر حوزههای صنعت معرفی شوند و برای مردم نیز امیدآفرینی صورت گیرد.
وی با بیان این که انعکاس خلاقانه و هوشمندانه دستاوردهای تولید، امری ضروری است، بیان کرد: رمز موفقیت روابط عمومی هر سازمان، همگرایی و همافزایی میان بخشهای زیرمجموعه آن است که نیازمند فعالسازی همه ظرفیتهای اطلاعرسانی است؛ انتظار میرود تا روابطعمومیهای گروه فولاد مبارکه در بالاترین سطح ممکن نسبت به انعکاس دستاوردها و امیدآفرینی برای جامعه تلاش کنند.
مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه ادامه داد: روابط عمومیها باید با جذب نیروهای ارزشگرا و فرآیندمحور، از لحاظ فنی، تخصصی، تجربی و توانمندیهای افراد، با برنامهریزی ارتباطی ویژه و پژوهشهای افکار عمومی، توانایی جلب مشارکت عمومی و اعتمادسازی در افکار عمومی را دارا باشند و فرآیند توسعه سازمانی و تحقق عملی کارکردهای روابط عمومی را به نحو مطلوبی فراهم کنند.
وی عنوان داشت: تجربه ثابت کرده که اگر روابط عمومی یک دستگاه، با انگیزه، تخصصگرایانه و خلاقانه عمل کند، مطمئناً نتیجه خوبی در تحقق و پیشبرد اهداف آن سازمان داشته و منجر به افزایش میزان موفقیتهای آن سازمان خواهد شد.
نباتینژاد با بیان این که ارتقای ظرفیتهای اطلاعرسانی از دستاوردها، یکی از خواستههای مدیران است، تأکید کرد: نگاه روابط عمومی فولاد مبارکه نگاه تبلیغاتی نیست، بلکه نگاه اطلاعرسانی دستاوردهای ملی و فراملی است.
وی بیان داشت: ضروری است که کلیه ظرفیتهایی که شرکت فولاد مبارکه در شرایط سخت تحریمهای اقتصادی و شیوع ویروس کرونا در کشور برای اطلاعرسانی دستاوردها و امیدآفرینی به جامعه به کار گرفته، به خوبی به مردم و مسوولان معرفی شوند.
مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه با بیان این که روابط عمومی مدون و برنامهریزیشده یکی از ابزارهای قوی مدیریت افکار است، یادآور شد: روابط عمومی به عنوان اصلیترین حلقه ارتباط بین مدیران و کارکنان، مسوولیت خطیری در فرآیند دسترسی مدیران و افکار جمعی کارکنان دارند.
وی متذکر شد: روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه همواره سعی بر آن داشته تا به روشهای گوناگون رسانهای، دغدغه کارگران و کارمندان را به سمع و نظر مدیرعامل، معاونین و مدیران این شرکت برساند تا دغدغههای آنان نیز در تصمیمسازیهای کلان نقش داشته باشند.
نباتینژاد تصریح کرد: مدیران شرکتهای زیرمجموعه فولاد مبارکه، اخبار صفحه اختصاصی گروه فولاد مبارکه در خبرنامه فولاد را به صورت ویژه دنبال میکنند و این نشان میدهد که انعکاس دستاوردهای گروه فولاد مبارکه تا چه میزان میتواند به انگیزهبخشی برای افزایش میزان تولید محصولات کمک کند.
وی با اشاره به برگزاری دوره آموزش تخصصی ژورنالیسم صنعت توسط شرکت فولاد مبارکه متذکر شد: این دوره آموزش فرصتی برای فراگیران علاقهمند به رسانه بود تا از آن به بهترین نحو ممکن استفاده کنند و بتوانند در تولید محتوای رسانهای فاخر از دستاوردهای صنایع کشور امیدآفرینی کنند.
مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه افزود: شرکت فولاد مبارکه درصدد برگزاری دوره آموزشی تخصصی دیگری برای روابط عمومیهای گروه فولاد مبارکه در مهرماه سال جاری است که قطعاً تأثیر بسزایی در ارتقای سطح دانش تخصصی روابط عمومی خواهد داشت و این امر نشاندهنده اهمیت آموزش برای فولاد مبارکه است.
وی ادامه داد: بدون شک روابط عمومی هر سازمان وظیفه تسهیلگری برای برقراری ارتباط دوسویه بین مدیران سازمان و کارکنان را دارد، به طوری که امروزه کمتر سازمانی را میتوان یافت که خود را بینیاز از روابط عمومی بداند و در عین حال موفقیتهای چشمگیری را در زمینههای مورد نظر و تحقق اهداف از پیش تعیینشده به دست آورده باشد.