تاریخ: ۰۷ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۳۹
بازدید: ۱۷۳
کد خبر: ۲۲۹۸۵۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
معاون علمی و فناوری سپاه عاشورا:

خام فروشی فرآورده‌های معدنی از مشکلات مهم صنعت مس است

‌می‌متالز -معاون علمی و فناوری سپاه عاشورا، خام فروشی فرآورده‌های معدنی را از مشکلات مهم صنعت مس عنوان کرد.

به گزارش می‌متالز، نادر ارسلانی در نشست مشترک با مدیرعامل مس انجرد، فروش فرآورده‌های خام معدنی را از مشکلات عدیده‌ای معادن برشمرد و گفت: در کنار اکتشافات و استخراج مواد اولیه و کنساتره مواد معدنی لازم است صنایع جانبی نیز درکنار این ذخایر معدنی ایجاد شود تا شاهد خروج فرآورده‌های کنسانتره به استان و حتی کشور نباشیم.

وی ایجاد اشتغال پایدار و کاهش نرخ بیکاری را در گرو ایجاد صنایع جنبی و تبدیلی در کنار معادن ذکرکرد و افزود: ضرورت دارد دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی مرتبط در ایجاد صنایع جنبی و تبدیل مواد اولیه به محصول نهایی اقدامات عملی انجام دهند.

معاون علمی و فناوری سپاه عاشورا ضمن تاکید بر حمایت از طرح‌های اشتغالزا در منطقه گفت: شهرستان اهر و منطقه ارسباران یکی از مناطق مهم معدنی کشور می‌باشد که می‌توان با سرمایه گذاری و حمایت از طرح‌ها اشتغالزا در این حوزه گامی مهم در ایجاد اشتغال پایدارو سزمایه در این شهرستان و منطقه برداشت شود.

وی افزود: متاسفانه با وجود اینکه گردش مالی مس سونگون بیش از ۱۰ میلیارد تومان است، ولی برای آذربایجان شرقی تنها یک هزار میلیارد تومان به استان تعلق گرفته و ما بقی خارج از استان تعلق می‌گیرد.

ارسلانی، معادن را از نعمتی بزرگ ذکر کرد و وجود معادن مس و طلا خصوصا معدن مس انجرد در شهرستان اهر را نعمتی عظیم برای ایجاد اشتغال و رفع بیگاری در منطقه عنوان کرد.

وی در ادامه از آمادگی معاونت علمی سپاه عاشورا برای تامین نیازمندی‌های معدن مس انجرد و ارائه ایده‌های مرتبط توسط نخبگان بسیجی فعال در حوزه معدن خبرداد و گفت: از فعالیت‌های بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، تبدیل شرکت‌های نوپا به شرکت‌های دانش بنیان، کمک به تسهیل چرخه ایده تا ثروت، اشتغال پایدار، افزایش ارزش افزوده محصولات و اقتصاد دانش بنیان است.

مدیرعامل مس انجرد نیز در این مراسم از اشتغالزایی بیش از۷۰۰ نفر از جوانان بومی منطقه در این مجتمع عظیم معدنی خبرداد.

مهدی محمدی فاضل گفت: در کنار توسعه اکتشافات معدن مجتمع مس انجرد، کارخانه کنسانتره مس نیز با ظرفیت اسمی ۳۰ هزار تن به صورت شبانه روزی در حالت فعالیت است.

منبع: ایسنا

عناوین برگزیده