تاریخ: ۰۷ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۰۷
بازدید: ۲۶۱
کد خبر: ۲۲۹۹۳۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رضوی:

عاملان خرید و فروش سیمان در سامانه جامع تجارت ثبت نام کنند

‌می‌متالز - رئیس اداره بازرگانی داخلی سازمان صمت چهارمحال و بختیاری گفت: هرگونه خرید و فروش سیمان از سوی واحد‌های تولیدی و عاملان عمده و خُرده فروشی علاوه بر دریافت کد بورسی منوط به ثبت نام در سامانه جامع تجارت است.

به گزارش می‌متالز، سید عبدالله رضوی رئیس اداره بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری هرگونه خرید و فروش سیمان از سوی واحد‌های تولیدی و عاملان عمده و خُرده فروشی را علاوه‌بر دریافت کد بورسی منوط به ثبت‌نام در سامانه جامع تجارت دانست و گفت: عاملان تا پایان هفته فرصت ثبت‌نام در این سامانه را دارند.

او با اشاره به ورود سیمان شهرکرد به بورس از هفته گذشته، افزود: تاکنون ۱۵ واحد در استان برای خرید و فروش سیمان کد بورسی دریافت کرده‌اند.


رضوی اضافه کرد: علاوه‌بر آن ۴۲۱ واحد تولیدی و عوامل توزیع عمده و خرده‌فروشی سیمان در استان نیز مشمول ثبت در سامانه جامع تجارت هستند که تاکنون اقدامی در این راستا نکرده‌اند و تنها تا پایان هفته فرصت دارند که در این سامانه ثبت‌نام کنند.

او ادامه داد: هر واحد تولیدی و یا عاملی که در این سامانه ثبت‌نام نکند و اقدام به خرید و فروش سیمان کند، مرتکب تخلف عرضه خارج از شبکه شده و به تعزیرات حکومتی معرفی می‌شود.

رضوی گفت: علاوه‌بر کالا‌های اولویت‌دار نظیر برنج، روغن، چای، شکر و لاستیک خودرو، به تازگی سیمان نیز در گروه کالا‌های اساسی قرار گرفته و باید تمامی اطلاعات مربوط به تولید، خرید و فروش آن در سامانه جامع تجارت ثبت شود.

او افزود: از همین رو کارخانه سیمان شهرکرد، از هفته آینده به واحد‌های تولیدی که مواد اولیه مورد نیاز آن‌ها سیمان باشد و یا عوامل خُرده و عمده فروشی سیمان تحویل نمی‌دهد مگر اینکه کد نقش از سامانه جامع تجارت ارائه دهند.

رضوی در خصوص تامین نیاز متقاضیان خانگی نیز گفت: این افراد می‌توانند با ارائه کارت ملی به عوامل خُرده یا عمده فروشی، نیاز خود را تامین کنند و نیازی به ثبت‌نام در بورس و یا سامانه جامع تجارت ندارند.

او، شفاف شدن خرید و فروش سیمان در کشور و به تبع آن در استان را علت اصلی این برنامه عنوان کرد و افزود: این موضوع از عرضه خارج از شبکه و افزایش قیمت سیمان جلوگیری می‌کند.

رضوی میانگین قیمت هر پاکت سیمان در بازار استان را ۳۴ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت‌گذاری سیمان بستگی به عرضه و تقاضا در بورس دارد.

او خاطر نشان کرد: هفته گذشته ۲۰ هزار تن سیمان شهرکرد وارد بورس شد و در هفته جاری نیز ۱۶ هزار تن سیمان این کارخانه وارد بورس شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده