تاریخ: ۰۷ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۱۴
بازدید: ۳۱۲
کد خبر: ۲۲۹۹۴۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

درخواست پورابراهیمی از رئیس جمهور برای تسریع در تعیین تکلیف رئیس بانک مرکزی/ پیش بینی کاهش نرخ ارز

‌می‌متالز - رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر تسریع در تعیین تکلیف رئیس کل بانک مرکزی، پیش‌بینی کرد که نرخ ارز کاهش می‌یابد.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا پور ابراهیمی داورانی درباره رشد نرخ ارز، گفت: وضعیت بازار ارز و بازار پول با توجه به رشد شتابان نقدینگی موجب شده که حتی یک روز تاخیر در معرفی رئیس کل بانک مرکزی برای نظام اقتصادی کشور هزینه به دنبال داشته باشد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تاخیر در تعیین تکلیف رئیس کل بانک مرکزی بر بازار ارز و بازار پول اثر منفی دارد افزود: پس از معرفی رئیس کل بانک مرکزی سیاست‌های مربوط به بازار ارز و نظام پولی مشخص و این بازار‌ها ساماندهی می‌شود. مشخص شدن ریاست بانک مرکزی می‌تواند آرامش را به بازار ارز بازگرداند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه به دلیل خلا موجود در مدیریت بازار ارز، نرخ ارز تحت تاثیر قرار گرفته از رئیس جمهور خواست تا در معرفی رئیس کل بانک مرکزی تسریع شود.

پورابراهیمی پیش بینی کرد با توجه به اصلاحاتی مانند احیای ظرفیت‌های درونی اقتصاد، فعال شدن دپیلماسی اقتصادی و همکاری مشترک منطقه‌ای که در دولت سیزدهم در حال شکل گیری است نرخ ارز کاهش می‌یابد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده