تاریخ: ۰۸ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۵۳
بازدید: ۲۲۸
کد خبر: ۲۲۹۹۷۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

روز خوب بورس‌های جهانی

‌می‌متالز - بیشتر شاخص‌های مهم بورسی جهان سبزپوش شدند.

به گزارش می‌متالز، پیشرفت‌ها در مقابله با کرونا و واکسیناسیون جمعیت هدف در بیشتر کشور‌ها به طور رضایت بخشی بالا بوده است. مدیرعامل شرکت مدرنا- سازنده واکسن کرونا- پیش بینی کرده است از سال آینده زندگی به سطح عادی برگردد.

اینکه اقتصاد جهانی چه زمانی به طور کامل از رکود کرونایی خارج شود، هنوز مشخص نیست، اما معامله گران چشم انداز بسیار روشن‌تری را در مقایسه با ابتدای سال برای اقتصاد جهانی متصور هستند و انتظار دارند صورت سود و زیان شرکت‌های بزرگ جهش‌های بزرگی در فصل‌های پیش رو داشته باشد.

با وجود هشدار وزیر خزانه‌داری آمریکا به تبعات سنگین مخالفت با لایحه جدید بدهی ها، اکثریت جمهوری خواهان در مجلس سنا اعلام کرده اند لایحه افزایش سقف بدهی‌های مجاز دولت را رد خواهند کرد.

در صورت عملی شدن این اتفاق، دولت بایدن به تعطیلی کشیده خواهد شد. جمهوی خواهان همچنین با رد درخواست دموکرات‌ها برای موافقت با تصویب بسته حمایتی ۳.۵ تریلیون دلاری، آن را دارای پیامد‌های تورمی خطرناکی دانسته اند.

موسسه رتبه بندی اس اند پی گلوبال در گزارش جدید خود با ابراز رضایت از افزایش سرعت احیای اقتصادی اروپا، برآورد خود از متوسط رشد اقتصادی کشور‌های اروپایی را ۵.۱ درصد در سال جاری اعلام کرد که این رقم نسبت به تخمین صورت گرفته در گزارش قبلی ۰.۷ درصد بیشتر شده است.

این موسسه همچنین با اعلام خبر بازگشت سطح تولید ناخالص داخلی اروپا به قبل از آغاز همه گیری، متوسط رشد اقتصادی کشور‌های عضو اتحادیه اروپا در سال بعد را ۴.۵ درصد پیش بینی کرده است.

منبع: بورس امروز

عناوین برگزیده