تاریخ: ۰۹ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۵۹
بازدید: ۳۹۱
کد خبر: ۲۳۰۰۲۴
سرویس خبر : انرژی

افزایش ۴۲۰ هزار بشکه‌ای تولید روزانه نفت اوپک

‌می‌متالز - ۱۳ عضو اوپک به‌طور متوسط ۲۷.۳۱ میلیون بشکه در روز نفت در سپتامبر تولید کرده‌اند که افزایش ۴۲۰ هزار بشکه‌ای را نسبت‌به ماه اوت نشان می‌دهد.

به گزارش می‌متالز، ادامه افزایش تولید اوپک و حل شدن مشکل عرضه نفت در نیجریه باعث شده تولید نفت این گروه ۴۲۰ هزار بشکه در روز در ماه سپتامبر افزایش‌یافته و به بالاترین رقم از آوریل سال گذشته میلادی برسد.

اطلاعات شرکت‌های نفت و مشاوران نفتی و همچنین ردیابی نفت‌کش‌ها نشان می‌دهد ۱۳ عضو اوپک در این ماه به‌طور متوسط ۲۷.۳۱ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرده‌اند یعنی یک افزایش ۴۲۰ هزار بشکه‌ای نسبت‌به ماه اوت.

تولید اوپک در ماه سپتامبر بالاترین رقم از آوریل ۲۰۲۰ را نشان می‌دهد. در آن زمان اوپک و روسیه هنوز در مورد مدیریت عرضه نفت به توافق نرسیده بودند و به مدت یک ماه قبل‌از عقد توافق اوپک پلاس، به مقدار دلخواه خود نفت تولید می‌کردند.

افزایش تولید اوپک در ماه سپتامبر بیشتر نتیجه تصمیم این ائتلاف در هجدهم ژوییه برای افزایش ۴۰۰ هزار بشکه‌ای تولید از ماه اوت بوده‌است. این قرارداد تا پایان دسامبر ۲۰۲۲ ادامه دارد.

بیشترین افزایش تولید در میان اعضای اوپک در ماه سپتامبر متعلق به نیجریه بوده‌که تولید خود را ۱۷۰ هزار بشکه در روز بالا برده‌است. عرضه نفت نیجریه در ماه اوت سقوط کرده بود.

دومین افزایش بزرگ تولید در میان اعضای اوپک متعلق به عربستان است. عراق، امارات، کویت و الجزایر هم تولید خود را افزایش داده‌اند.

ایران، ونزوئلا و لیبی، سه عضو اوپک که از قرارداد کاهش تولید معاف شده‌اند هم یک افزایش تولید نسبی در ماه سپتامبر داشته‌اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده