به گزارش میمتالز، آلومینیوم المهدی پس از بازگشت شکوهمندی که از پساتعطیلی داشت، در نخستین هفته معاملات بازار نقرهای در مهرماه درآمدی را به ثبت رساند که اصلاً قابلباور نبود!
درآمد ۳۵.۷ میلیارد تومانی آنهم با چاشنی «نسیه» آنچنان ذوق کور کرد که گویا این شرکت کالاهای تولیدی خود را بهزور باید حراج کند و البته نهاد ناظر باید مراقب باشد که شرکتها به اسم نسیه، مفت فروشی نکنند و خریداران نیز با همین نرخ، قیمت تمامشده کالاهای نهایی را محاسبه کنند که ازاینرو اقدامات نظارتی برای وزارت صمت و تعزیرات سختتر خواهد شد.
آلومینیوم المهدی در این هفته با سه کالا گام در رینگ در معاملات بازار نقرهای گذاشت که «شمش ۹۹.۲۵»، «شمش ۹۹.۱» و «شمش ۹۹» را شامل میشد و معاملات بیشتر بهصورت مچینگ انجام شد.
این شرکت با عرضه ۵۰۰ تن «شمش ۹۹.۲۵» توانست درمجموع ۳۷۵ تن تقاضا را پیش روی خود ببیند و البته فقط ۲۷۵ تن از آن را به فروش برساند تا درآمدی بالغبر ۲۰ میلیارد و ۵۵۰ میلیارد تومان را کسب کند.
از سوی دیگر، آلومینیوم المهدی در بخش «شمش ۹۹.۱» نیز معامله نقدی «مچینگ» داشت که برابر فروش ۱۵۰ تن از این کالا درآمدی در حدود ۱۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان درآمد را به دست آورد.
در پایان نیز این شرکت در بخش «شمش ۹۹» بهصورت (نسیه و نسیه «مچینگ») در دو نوبت ۷۵ تن از این کالا را با نرخ ۵ میلیارد و ۳۲ میلیون تومان به فروش رساند.
در معاملات هفته منتهی به ۲ مهرماه آلومینیوم المهدی با محصول «شمش ۱۰۰۰ P-۹۹» رهسپار بورس کالا شد و با حجم عرضه یک هزار تن به بازار آمد و اتفاقاً در دو نوبت تمام عرضهها به فروش رفت.
این آلومینیوم فروش از این محصول خود ۶۷ میلیارد تومان درآمد کسب کرد تا ناکامی هفتهها بدون فروش ماندن را جبران کرده باشد.
از سوی دیگر، دیگر محصول این کارخانه یعنی «شمش ۱۰۰۰ p-۹۹.۱» نیز با یک هزار تن عرضه همراه بود که در دو نوبت ۸۵۰ تن از آن مورد استقبال مشتریان قرار گرفت تا همین میزان نیز به معامله ختم شود.
درآمد آلومینیوم المهدی از این بخش نیز ۵۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بود.
منبع: بورس نیوز