تاریخ: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۰۸
بازدید: ۲۶۰
کد خبر: ۲۳۰۱۱۱
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
آغاز برنامه‌های سفر به استان کهگلویه و بویراحمد:

وزیر صنعت، معدن و تجارت از کارخانه آجر دهدشت بازدید کرد

‌می‌متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت که به همراه رئیس جمهوری و برخی اعضای هیات دولت صبح امروز به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده است از کارخانه آجر دهدشت بازدید کرد.

به گزارش می‌متالز، سید رضا فاطمی امین روز جمعه در حاشیه بازدید از کارخانه آجر دهدشت گفت: در بازدید از طرح‌های صنعتی استان سعی می‌کنیم ضمن بررسی مشکلات کارگاه‌های صنعتی، برای مرتفع کردن این مشکلات گام‌هایی برداشته شود.

وی در خصوص فعالیت کارخانه آجر دهدشت عنوان کرد: پیش از این در جریان برخی مشکلات این کارخانه قرار گرفته بودم و امروز تلاش می‌شود در بازدید میدانی در راستای حل این مشکلات گام‌هایی برداشته شود.

وزیر صمت بیان کرد: در صورت پرداخت تسهیلات درنظرگرفته شده ۱۵۰ نفر به نیرو‌های کارخانه اضافه می‌شود که سهم مناسبی برای رفع بیکاری به حساب می‌آید.

ساخت کارخانه آجر و سفال دهدشت دی ماه سال ۱۳۸۸ با مشارکت بانک صنعت و معدن در استان کهگیلویه و بویراحمد و در یکی از مناطق توسعه نیافته شهرستان کهگیلویه آغاز شد.

این کارخانه در زمینی به مساحت ۲۳۰ هزار مترمربع با سرمایه گذاری ارزی به مبلغ ۱۰ میلیون یورو و سرمایه گذاری ریالی به مبلغ ۲۵۰ میلیارد ریال ساخته شده است.

خط اول تولید این کارخانه با پیشرفته‌ترین تجهیزات روز دنیا مرداد ۹۵ با ظرفیت تولید ۱۵۰ هزار تن آجر و سفال در سال راه اندازی شد.

فاز دوم کارخانه آجر و سفال دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه با ۲ میلیون یورو سرمایه گذاری شهریوری سال گذشته نیز راه اندازی شد.

ظرفیت تولیدی فاز دوم کارخانه آجر دهدشت ۶۰۰ تن در روز است و تا ۷۵۰ تن در روز قابل افزایش است.

گفتنی است رئیس جمهوری در ادامه سفر‌های استانی خود روز جمعه به همراه تعدادی از وزرا و مسئولان کشوری وارد یاسوج شد.

در این سفر بررسی مسائل و مشکلات کهگیلویه و بویراحمد و نتیجه ارزیابی وزیران پیرامون آخرین مسائل و تهیه گزارش‌های کارشناسی و رفع آن‌ها که در این استان حضور یافته‌اند در دستور کار قرار خواهد گرفت.

منبع: ایمیدرو

عناوین برگزیده