تاریخ: ۱۶ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۱۷
بازدید: ۱۶۳
کد خبر: ۲۶۶۲۴۹
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

اختصاص اعتبار کمیسیون صنایع مجلس به شرکت آجر دهدشت

‌می‌متالز - رئیس کمسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به منظور افزایش تولید، به کارخانه آجر دهدشت اعتبار ویژه اختصاص داد.

به گزارش می‌متالز، رئیس کمسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی در سفر اخیر به دهدشت و بازدید از شرکت نماسازان پویا گفت: برای افزایش تولید سه برابری این واحد تولیدی صد میلیارد ریال اعتبار اختصاص می‌یابد.

مدیر شرکت نماسازان پویا دهدشت هم در حاشیه این بازدید گفت: این شرکت به همت بخش خصوصی است با ۲۰۰ نیروی انسانی در چهار شیفت کاری فعالیت می‌کند.

رئیس زاده با اشاره به اینکه این کارخانه روزانه ۴۰۰ تن آجر تولید می‌کند افزود: در صورت تامین این اعتبار صد میلیارد تومان برای ۳۰۰ نفر دیگر شغل ایجاد می‌شود.

ساخت کارخانه آجر و سفال دهدشت دی ماه سال ۱۳۸۸ با مشارکت بانک صنعت و معدن در استان کهگیلویه و بویراحمد و در یکی از مناطق توسعه نیافته شهرستان کهگیلویه آغاز شد.

این کارخانه در زمینی به مساحت ۲۳۰ هزار مترمربع با سرمایه گذاری ارزی به مبلغ ۱۰ میلیون یورو و سرمایه گذاری ریالی به مبلغ ۲۵۰ میلیارد ریال ساخته شده است.

مرحله اول تولید این کارخانه با پیشرفته‌ترین تجهیزات به روز مرداد ۹۵ با ظرفیت تولید ۱۵۰ هزار تن آجر و سفال در سال راه اندازی شد.

مرحله دوم کارخانه آجر و سفال دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه با ۲ میلیون یورو سرمایه گذاری شهریور ۹۹ نیز راه اندازی شد.

ظرفیت تولیدی مرحله دوم کارخانه آجر دهدشت ۶۰۰ تن در روز است و تا ۷۵۰ تن در روز قابل افزایش است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده