تاریخ: ۲۲ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۰۸
بازدید: ۳۳۲
کد خبر: ۱۴۲۹۲۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

معادن مغفول مانده کهگیلویه و بویراحمد احیاء می‌شوند

می متالز - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با تدبیر ایمیدرو، معادن مغفول مانده این استان احیاء می‌شوند.
معادن مغفول مانده کهگیلویه و بویراحمد احیاء می‌شوند

به گزارش می متالز، حشمت‌الله صمیمی‌دوست  با تشریح نتایج آخرین نشست وضعیت معادن کهگیلویه و بویراحمد با حضور مدیرعامل ایمیدرو اظهار داشت: برنامه زمان بندی تامین زیرساخت‌های فسفات چرام توسط دستگاه‌های اجرایی از جمله شرکت‌های گاز و برق تسریع می‌یابد.

وی عنوان کرد: با هدف برطرف کردن مشکل تامین آب معدن فسفات چرام در کمترین زمان ممکن باید نشستی با حضور نماینده شرکت فسفات، آب منطقه‌ای، سازمان صنعت، معدن و تجارت و حوزه اقتصادی استاندار برگزار شود.

صمیمی‌دوست با اشاره به معدن نیترات دیشموک‌ ابراز کرد: مقرر شد برنامه زمان‌بندی فعال سازی معدن و همچنین صنایع فرآوری با حضور سرمایه گذار در شرکت تهیه و تولید مشخص و اعلام شود.

وی با بیان اینکه 35 میلیارد ریال تسهیلات با بهره کم در اختیار سرمایه‌گذار نیترات دیشموک قرار می‌گیرد، افزود: بخشی از خطوط تولید صنایع فرآوری این معدن هم اکنون در حال ساخت است.

صمیمی‌دوست بیان کرد: از تصمیم های دیگر این نشست طرح توسعه آجر دهدشت بوده که مقرر شد با حضور سرمایه گذار و بانک صنعت و معدن این موضوع مورد بررسی قرار گیرد و  برنامه زمان بندی آهک هیدراته چرام توسط شرکت تهیه و تولید تهیه شود که امید است این واحد در دهه فجر آغاز به کار کند.

وی گفت: در زمینه جذب سرمایه‌گذاری برای معادن سلستین در شهرستان بهمئی، بوکسیت در سرفاریاب و گچ در گچساران مقرر شد متقاضیان سرمایه‌گذاری توسط صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت‌های معدنی به شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران معرفی شوند.

صمیمی‌دوست ادامه داد: مهم ترین مصوبات این نشست انتخاب پیمانکار جاده دسترسی به معادن آهک هیدراته تنگ ماغر بهمئی بوده که هر چه سریع تر این کار باید انجام و پیمانکار انتخاب شود و این جاده دسترسی هم توسط زیرمجموعه ایمیدرو اجرا می شود.

وی در خصوص گزارش نهایی پتانسیل‌یابی پهنه دنا که توسط شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در حال انجام است، گفت: این گزارش باید به استانداری و سازمان صمت ارسال شود تا حوزه اقتصادی استانداری و سازمان صمت اظهار نظر نهایی خود را انجام داده و این موضوع به عنوان  یک پیوست به طرح آمایش سرزمین استان اضافه شود.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: با این اقدام ایمیدرو،  در بحث سرمایه گذاری در حوزه معادن و صنایع معدنی استان گام های موثری برداشته می‌شود.

عناوین برگزیده