تاریخ: ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۰۰
بازدید: ۱۱۶
کد خبر: ۲۴۹۶۰۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
در دیدار رئیس شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با پرویز سروری مطرح شد

برای غارت معادن کهگیلویه و بویراحمد چاره‌اندیشی شود / شورای استان به دلیل ضعف مالی استقلال و اقتدار نظارتی خود را به درستی انجام نمی‌دهد

‌می‌متالز - رئیس شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: وابستگی شورا‌های استان در حوزه مالی و تدارکاتی به استانداری‌ها و شهرداری‌ها باعث گردیده که شورا‌های استان‌ها نتواند آن استقلال و اقتدار نظارتی خود را به درستی انجام دهند.

به گزارش می‌متالز، کیانی باوند رئیس شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد صبح دوشنبه ۲ اسفند ماه ۱۴۰۰ در دیدار ویدئو کنفرانسی با پرویز سروری؛ رئیس شورای عالی استان‌ها، اظهار داشت: شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد از نبود فضای فیزیکی رنج می‌برد و ما انتظار داریم که بر اساس آئین نامه‌ها و قوانین استانداری استان نسبت به تأمین فضای فیزیکی و تجهیزات همکاری لازم را با شورای استان کهگیلویه و بویراحمد داشته باشد.
باوند در ادامه افزود: عدم تخصیص هزینه ستادی به شورا‌های استان طی مدت بیش از یکسال باعث شده که شورا‌ها از سوی استانداری نیاز‌های مالی، تدارکاتی از جمله فضای اداری آن‌ها تأمین نشده با مشکلات و چالش‌های فراوانی در جهت اداره امور شورا‌ها مواجه شوند.
رئیس شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: وابستگی شورا‌های استان در حوزه مالی و تدارکاتی به استانداری‌ها و شهرداری‌ها باعث گردیده که شورا‌های استان‌ها نتواند آن استقلال و اقتدار نظارتی خود را به درستی انجام دهند.
باوند تاکید کرد: ضعف مالی و پشتیبانی شورای استان باعث گردیده که سطح کیفی و کارآیی شورا‌های استان در بحث نظارت و وظایف محوله مطابق آنچه قانون تکلیف نموده، خیلی به خوبی انجام نگیرد.
وی ادامه داد: آموزش شورا‌ها از نیاز‌های اساسی جامعه شورایی است؛ بنابراین بالا بردن سطح دانش و آگاهی شورا‌ها بیش از هر زمان دیگری ضروری است.
رئیس شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد تعیین تکلیف وضعیت استخدامی کارکنان دبیرخانه شورا‌های اسلامی استان‌ها را ضروری دانست و گفت: ساماندهی نظام پرداخت و حقوق و مزایای کارکنان مدنظر قرار بگیرد.
باوند با اشاره به مشکلات شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد از لحاظ نقلیه، افزود: انتظار می‌رود با اختصاص یک دستگاه خودرو جهت انجام مأموریت‌ها و ایاب و ذهاب با شورای اسلامی استان همکاری لازم انجام بگیرد.
وی در ادامه با اشاره مشکلات اساسی استان کهگیلویه و بویراحمد در بحث اشتغال و بیکاری گفت: معادن استان کهگیلویه و بویراحمد به ویژه معادن بوکسیت به صورت خام فروشی به غارت می‌رود که انتظار داریم برای اینکه مشکلات استان کهگیلویه و بویراحمد از لحاظ اشتغالزایی و تولید و رونق اقتادی مرتفع گردد از مسوولان کشوری، وزرا و روسای سازمان‌ها برای برون رفت این استان از مشکلات دعوت شود. بنده در همین جا از زحمات استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نمایندگان استان به ویژه تلاش‌های آقای موحد برای برون رفت معضلات و مشکلات شهرستان‌های کهگیلویه بزرگ قدردانی می‌کنم.

منبع: کبنا نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده