تاریخ: ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۲۵
بازدید: ۲۰۲
کد خبر: ۲۵۴۵۱۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

وصول حقوق دولتی معادن کهگیلویه و بویراحمد رشد ۴۴ درصدی داشته است

‌می‌متالز - معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: سال ۱۴۰۰، بیش از ۲۴ میلیارد و ۴۰۳ میلیون ریال حقوق دولتی از بهره‌برداران معادن و دارندگان مجوز‌های برداشت موقت مواد معدنی در این استان وصول شده که حدود ۴۴ درصد نسبت به سال ۱۳۹۹ رشد داشته است.

به گزارش می‌متالز، دارا فرامرزی روز چهارشنبه افزود: این افزایش، ناشی از ساماندهی برداشت‌های مواد معدنی، وصول مطالبات معوق و فعالیت‌های استخراجی معدنکاران و صنایع معدنی در سطح استان است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر ۷۶ فقره پروانه بهره‌برداری معتبر معدن در استان وجود دارد که از این تعداد ۴۶ معدن فعال و مابقی غیرفعال و یا در حال تجهیز هستند.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ظرفیت استخراج اسمی سالیانه این معادن بیش از پنج میلیون تن است که با استخراج واقعی بیش از ۲.۵ میلیون تن در سال فعالیت می‌کنند.

فرامرزی ادامه داد: ذخیره قطعی شناسایی شده معادن دارای پروانه بهره‌برداری استان، بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تن است.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صمت استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: معادن موجود استان کهگیلویه و بویراحمد دارای سرمایه‌گذاری بیش از ۸۸۰ میلیارد ریال و اشتغال ۸۲۰ نفر هستند.

وی بیان کرد: مهم‌ترین مواد معدنی استان کهگیلویه و بویراحمد شامل مواد اولیه سیمان، آجر، گچ، سلستین، بوکسیت، مصالح ساختمانی، گوگرد، فسفات و ... هستند.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) کهگیلویه و بویراحمد

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده