تاریخ: ۰۳ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۳۴
بازدید: ۱۴۶
کد خبر: ۲۶۴۲۶۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

پیگیر مشکلات کارخانه کربنات استرانسیوم و سلستین بهمئی هستیم

‌می‌متالز - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیگیرمشکلات کارخانه کربنات استرانسیوم و سلستین هستیم با ایجاد واحد‌های فرآوری در جوار معادن می‌توان از خروج ماده معدنی جلوگیری کرد.

به گزارش می‌متالز، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از پروژه‌های اقتصادی بهمئی اظهار کرد: در بازدید از طرح‌های صنعتی در شهرستان بهمئی، پیگیر مسائل مربوط به کارخانه کربنات استرانسیوم و سلستین هستیم و سال‌های زیادی است که معادن به صورت خام استخراج و از استان خارج می‌شود.

سید احسان عسکری ادامه داد: اقتصاد استان نیازمند تحول اساسی است و با ایجاد واحد‌های فرآوری در جوار معادن می‌توان از خروج ماده معدنی جلوگیری کرد.

وی در ادامه گفت: به صورت ویژه برنامه احداث کارخانه کربنات استرانسیوم در شهرستان بهمئی در دستور کار قرار خواهد گرفت و در این راستا از محل احداث این طرح در شهرک صنعتی خلیج فارس در این شهرستان بازدید به عمل آمد.

عسکری در خصوص مشکلات شهرک دامداری و دامپروری در شهرستان بهمئی گفت: ابعاد مختلفی از مسائل و مشکلات چه در حوزه بانکی و چه در حوزه زیرساختی و مدیریت شهرک‌ها وجود دارد که با دسته بندی اطلاعات بدست آمده و جلساتی که در استان برگزار خواهد شد به بانک‌ها و سایر موارد ذی‌ربط، مشکلات در چهارچوب قوانین حل و فصل خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در خصوص راه‌اندازی کارخانه آب معدنی در شهرستان بهمئی گفت: در شهرستان بهمئی ظرفیت خوبی برای راه اندازی کارخانه آب معدنی دارد و این مساله می‌تواند زمینه ساز اشتغال در این شهرستان باشد.

عسکری در پایان ادامه داد: در خصوص برنامه‌ها و اهداف برای توسعه استان گفت:در ابعاد مختلف در حال هماهنگی آن هم در چهارچوب یک برنامه مدون طی ۳سال آینده، برای توسعه و ارتقای استان بویژه شهرستان بهمئی هستیم و امیدوار هستیم با تلاش شبانه روزی به این مهم برسیم.

سرپرست اداره کل صنعت معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با همراهی معاون اقتصادی استاندار و استانی و شهرستانی به شهرستان لنده و بهمئی از ظرفیت‌های اقتصادی به ویژه معادن این دو شهرستان بازدید به عمل آمد

کریم روزبهان ادامه داد: از واحد‌های صنعتی و طرح‌های در دست اجرا در شهرستان بهمئی به صورت ویژه برسی و بازدید به عمل آمد.

وی در خصوص معدن فعال در شهرستان بهمئی گفت: معدن سایت روستای قبر قیصر فعال است و محصولات این معدن صادر می‌شودو ارز آوری خوبی برای کشور و استان دارد.

سرپرست اداره کل صنعت معدن و تجارت استان کهگیلویه و بریواحمد در خصوص اشتغال زایی این معدن گفت: معدن روستای قبر قیصر لیکک اشتغال زایی خوبی را ایجاد کرده و امیدوار هستیم این روند به همین شکل ادامه دار باشد و قطعا ما از این کارخانه معدن حمایت خواهیم کرد.

روزبهان در پایان گفت: شهرستان بهمئی داری ۳ معدن بسیار خوب است که زمینه‌ی فعال سازی ۲معدن دیگر در دستور کار و راه اندازی قرار دارد و امیدوار هستیم با تعامل خوب بزودی شاهد فعال سازی آن‌ها و ایجاد اشتغال در شهرستان بهمئی باشیم.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده