تاریخ: ۰۱ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۰۸
بازدید: ۱۰۰
کد خبر: ۲۸۵۵۱۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

صلواتی: معادن غنی بهمئی چه فایده‌ای برای این مردم داشته است؟ /گذشتگان برای آینده این شهر چه کردند؟

‌می‌متالز - امام جمعه بهمئی گفت: معادن غنی بهمئی چه فایده‌ای تاکنون برای این مردم این شهرستان داشته است؟.

به گزارش می‌متالز، مدیر صنعت معدن و تجارت شهرستان بهمئی به همراه هیئت رئیسه اتاق اصناف با امام جمعه شهرستان بهمئی دیدار و گفتگو کردنذ.

مدیر صنعت معدن و تجارت شهرستان بهمئی در این دیدار گفت: از شروع به کار تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا خادم مردم باشیم و بدون هیچ چشم داشتی و بصورت جهادی در جهت خدمت به مردم به اتفاق همکارانم پای کار هستیم.

وی ادامه داد: در طول این یک ماه که در خدمت مردم و اصناف و بازاریان هستم تعداد ۷ گشت مشترک با حضور ادارات متناطر بر بازار داشته‌ایم تذکرات لازم به واحد‌های صنفی دادیم ترغیب و تشویق واحد‌های صنفی به رعایت قوانین و مقرارت را در دستور کار قرار دادیم.

مدیر صنعت معدن و تجارت شهرستان بهمئی گفت: با ۲۷ واحد صنفی متخلف در طول یک ماه اخیر برخورد و به تعزیرات معرفی گردیدند و قیمت گذاری واحد‌های خدماتی در دستو کار اتاق اصناف و اتحادیه‌ها قرار گرفت و ساماندهی صنوف بدون پروانه کسب در دستور کار است.

وی ادامه داد: در بحث کنترل بازار تمام توان خود را به کار بسته ایم که بدون اغماض در جهت کنترل بر بازار اقدام قاطع داشتم باشیم و در بحث واحد‌های تولیدی و صنعتی که مهم‌ترین دغدغه مردم شهرستان است و بیشترین اشتغال زایی را دارد تمام تلاش خود را در جهت جذب سرمایه گزاری و رونق تولید به کار خواهیم بست و معرفی معادن فعال در شهرستان و شفاف سازی در این حوزه از برنامه‌های ما قرا دارد.

دموری در پایان گفت: تعداد ۲۴ واحد صنعتی در شهرستان داریم که ۲۰ واحد فعال است.

امام جمعه شهرستان بهمئی در این دیدار گفت: یکی از عمده مشکلاتی که امروز مردم دست و پنجه نرم می‌کنند بحث افزایش روز افزون قیمت‌ها و گرانی و گرانفروشی است باید ابتدا برای کسانی که به دنبال فعالیت در بازار هستند آموزش‌های لازم داده شود.

حجت الاسلام اسماعیل صلواتی افزود: شهرستان بهمئی شهرستان ظرفیت هاست، اما چرا زیرساخت‌ها تاکنون به وجود نیامده اگر کارخانه مادر در اینجا ایجاد می‌شد با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌هایی که در شهرستان وجود داشت و دارد قطعا روی اشتغال و تولید تاثیرگذار بود نه اینکه در حال حاضر فقط مصرف کننده باشیم.

امام جمعه شهرستان بهمئی ادامه داد: امروز می‌بینیم که معادن سنگ شهرستان به صورت رایگان از این منطقه خارج می‌شود و هیچ گونه عایدی برای این مردم ندارد‌ای کاش مسوولان در گذشته زمینه را برای ایجاد کارخانه‌ها در این شهرستان فراهم می‌کردند و اگر گذشتگان به فکر مردم و شهرستان بودند اولویت بندی می‌کردند و چندین کارخانه را در این شهرستان ایجاد می‌کردند اوضاع این گونه نبود.

وی ادامه داد: امروز شاهد این همه محرومیت و فقر و آسیب‌های اجتماعی و بیکاری جوانان نبودیم یکی از رسالت‌های اداره صمت برنامه ریزی هدفمند با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها در کوتاه مدت و بلند مدت برای شهرستان و برای آیندگان است.

حجت الاسلام صلواتی ادامه داد: نباید دچار روزمرگی شویم باید ظرفیت‌ها را از قوه به فعل تبدیل کنیم از مسوولین استان مطالبه جدی کنیم از نماینده مجلس، استاندارو از وزیر، زیرا باید نگاه رو به جلو داشته باشیم.

وی گفت: باید با علم و آگاهی بدانیم چه کارخانه و کارگاه زیربنایی و تولیدی می‌تواند در اشتغال و معیشت مردم تاثیر گذار باشد و آن را تبدیل به مطالبه عموم کرده و از مسوولان مطالبه کنیم.

حجت الاسلام صلواتی ادامه داد: چرا این همه معادن در بهمئی خام فروشی می‌شود؟ چرا سرمایه گذارن دراین دیار ظرفیت‌ها سرمایه گذاری نمی‌کند؟ چرا بعضی از مردم همکاری نمی‌کنند؟ چرا مسوولان متولی زمینه حضور سرمایه گذاران را در این منطقه فراهم نمی‌کنند؟.

امام جمعه شهرستان بهمئی گفت: مشکلات کجاست؟ حقیقتاً باید فرهنگ سازی صورت گیرد و مسوولان با همت و تلاش مضاعف به فکر کار‌های اساسی در حوزه اشتغال و کارآفرینی در این شهرستان باشند و باید شورای اشتغال وارد میدان شوند و با برنامه ریزی استفاده از کارشناسان و ظرفیت‌ها مشکلات را برای کار‌های بزرگ و اساسی برطرف کند.

وی گفت: باید از کسبه و بازاریان در این شهرستان حمایت شود یکی از آسیب‌های جدی این است که مردم از همشهریان و فرزندان خودشان و جوانان خودشان و بازاریان خودشان خرید نمی‌کنند زمینه رونق بازار دیگر از شهرستان‌ها را فراهم می‌کنند به همین جهت باید هم از بازاریان حمایت کنیم و با ارائه تسهیلات لازم و اجناس با کیفیت و متنوع و رقابت پذیر زمینه رونق بازار این شهرستان را فراهم کنیم این پراکندگی مغازه‌های خرید و فروش در نقاط مختلف شهر باید چاره اندیشی کرد باید یکی محل وجود داشته باشند مایحتاج و نیاز‌های مردم در عرصه‌های مختلف در دسترس مردم باشد.

حجت الاسلام صلواتی ادامه داد: باید فرهنگ سازی کنیم و این فرهنگ به وجود بیاید که مردم از همین بازار شهر خودمان خرید کنند چرا مردم خرید‌های نقدشان خارج از شهرستان است و از بازار‌هایی غیر از شهر لیکک خرید کنند حتماً باید چاره‌اندیشی شود.

امام جمعه شهرستان بهمئی افزود: باید از ظرفیت مساجد و طلاب روحانیت و تابلو‌های شهری و حتی از طریق تریبون نماز جمعه از طریق مدارس و دانش آموزان فعالین فرهنگی باید این فرهنگ را به وجود بیاریم که از بازار این شهر حمایت شود و مردم اینجا خرید کنند و از طرفی نظارت هم باید وجود داشته باشد، اما نظارت به قصد دستگیری نه مچگیری؛ و نظارت باید مستمر باشد و مراقبت مداوم باشد.

وی گفت: تحکمی و قوه قهریه پاسخگو نیست با فرهنگ سازی و ایجاد یک فضای آرام بازار داخل را حمایت کنیم بازاریان با انصاف و مردم دار را حمایت کنیم مردم این استان به این باور برسند که بازار بهمئی یکی از منصف‌ترین بازار هاست.

وی ادامه داد: در روز جمعه بازاریان شریف این شهر نسبت به حکم خدا که از اهل ایمان برای حضور در نماز جمعه دعوت می‌کند پاسداری کنند و دعوت خدای متعال را لبیک بگویند هم در وقت نماز‌های روزانه و هم در نماز جمعه در این میاد گاه مومنین حاضر باشند.

حجت الاسلام صلواتی گفت: به وضعیت قهوه خانه‌ها، رستوران ها، غذاخوری هاو نانوایی‌ها نظارت شود.

امام جمعه شهرستان بهمئی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از مدیر جوان و با روحیه جهادی صنعت و معدن شهرستان و خطاب به آن گفت: اگر قرار است در این شهر بازار روز رونق پیدا کند باید تلاش کرد از بازاریان همین شهر در این بازار حضور یابند.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده