تاریخ: ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۴۴
بازدید: ۱۱۸
کد خبر: ۲۷۳۳۹۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
در نشست معاون وزیر صمت با مسوولان شهرستان لنده مطرح شد:

معادن بوکسیت و فسفات درلنده توجه ویژه می‌شود

‌می‌متالز - معاون وزیر صمت و رئیس هیات مدیره شرکت ایمیدرو گفت:در بحث توجیه اقتصادی و ضرورت سرمایه گذاری در حوزه معادن فسفات و بوکسیت قیام نگاه ویژه‌ای خواهیم داشت.

به گزارش می‌متالز، جلسه شورای اداری شهرستان لنده دوشنبه ۱۴ شهریورماه با حضور معاون وزیر صمت و رئیس هیات مدیره شرکت ایمیدرو و معاونین وزیر، نماینده کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده مردم در مجلس شورای اسلامی، معاون امور اقتصادی استاندار، فرماندار و مدیران اجرایی شهرستان در محل سالن جلسات فرمانداری لند برگزارشد.

در ابتدای این جلسه فرماندار شهرستان لنده با اشاره به نتایج ارزشمند صورت گرفته مطالعات معادن بوکسیت و فسفات قیام گفت: طبق بررسی‌های کارشناسان و نتایج به دست آمده از طرح‌های مطالعاتی معادن فسفات قیام و بوکسید آن امیدواریم شاهد سرمایه گذاری شرکت ایمیدرو در این منطقه باشیم.

جلال دانش گفت: یکی دیگر از مهمترین مطالبات مردم شهرستان لنده در حوزه صنایع معدنی بحث توجه ویژه به معادن گچ طبی و صنعتی در شهرستان لنده است که از مهمترین نیازمندی‌های مردم شهرستان است.

معادن بوکسیت و فسفات درلنده توجه ویژه می‌شود

وی گفت: امیدواریم شاهد حضور پرصلابت شرکت ایمیدرو و توجه ویژه آن به مناطق محروم در شهرستان لنده باشیم تا زمینه تولید و اشتغال جوانان این منطقه فراهیم شود.

نماینده مردم شهرسان‌های کهگیلویه، بهمئی چرام و لنده در ادامه گفت: مردم شهرستان لنده مردمی انقلابی و شابسته خدمت هستند، ولی متاسفانه عمق محرومیت‌ها بالا است و بنیاد علوی در سطح شهرستان مستقر شده است برای محرومیت زدایی که اقدام پسندیده است.

حجت الاسلام موحد گفت: بحث فسفات و بوکسیت لنده نیازمند یک همت جهادی است که امیدواریم در دستورکار ویژه دولت و شرکت ایمیدرو قرار گیرد.

معادن بوکسیت و فسفات درلنده توجه ویژه می‌شود

نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه بزرگ گفت:دو مطالبه مهم مردم اول بحث فسفات قیام است که برایند کار کارشناسی درصد خلوص آن قابل توجه است که وقتی از یکی از کارشناسان ارشد وزراتی پرسیدم نظر شایسته‌ای داشتند که امیدواریم هرچه سریعتر به نتیحه برسد و بحث دیگر بحث بوکسیت قیام است که اگر این دو مقوله در دستورکار قرارگیرد می‌تواند باعث محرومیت زدایی شهرستان لنده شود.

وی گفت:سرعت بخشی و توحه ویژه به این پروژه مهم می‌تواند نقش تاثیرگذاری در اشتغالزایی مردم این منطقه داشته باشد.


خدایار کریمی نژاد رئیس سازمان تهیه وتولید مواد معدنی ایمیدروگفت: بحث مطالعات کامل آن صورت گرفته است که محدوده اصلی دارای ذخیره است که منع انرژی اتمی دارد که نیازمند توجه ویژه است.

وی گفت:در بحث اکتشافات و بهره برداری آماده سازی برای اجرایی فاز اول هست که امیدواریم هرچه سریعتر اجرایی شود.

دیودیده در ادامه گفت:بحث مطالعات و اجرای آن کار کمی سخت است که با بررسی منطقه یک مسیر جامع و کامل نرسیدیم که نیازمند بررسی مجدداست.

وی گفت:از مسیرتنگه بن نیازمند بازنگری مجدد است که گروه‌های مطالعاتی را جهت بازبینی مجدد خواهیم فرستاد.

معادن بوکسیت و فسفات درلنده توجه ویژه می‌شود

وجیه الله جعفری معاون وزیر صمت و رییس هیات مدیره ایمیدرو گفت: بحث این پروژه نیازمند توجه ویژه سازمان انرژی اتمی است که باید در بحث اکتشافات بتوانیم بهره بری لازم را ببریم.

وی گفت:ظرف ٢٠روز آینده با سازمان انرژی اتمی این مشکل قابل حل خواهد بود که از همین ابتدا باید یک ذخیره قابل توجهی داشته باشیم جهت سرمایه گذاری که منتج به خروجی شود.

جعفری تاکید کرد: بحث کمک به منطقه در کنار بحث اکتشافات مورد توجه ویژه ما است، ولی باید ظرفیت و میزان ذخیره معدن باید مورد توجه ویژه قرارگیرد.

این مسوول گفت:بحث بوکسید یکی از اولویت‌های مهم کاری است که توجه ویژه‌ای به آن خواهیم کرد و در این حوزه نیز سرمایه گذاری خواهیم کرد.

وی ادامه داد:توجه ویژه به معاون گچ و سرمایه گذاری در این حوزه مورد توحه ویژه است که امیدواریم این مهم مورد توجه سرمایه گذاران قرارگیرد.

رئیس هیات مدیره ایمیدرو گفت: در بحث مطالعات باید بهترین مکان‌ها باید صورت گیرد که بتوانیم سرمایه گذاری خوبی داشته باشیم.

منبع: شبکه اطلاع رسانی راه دانا

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده