تاریخ: ۲۰ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۰۸
بازدید: ۲۶۳
کد خبر: ۲۷۶۶۴۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

معادن بوکسیت و فسفات کهگیلویه و بویراحمد خام فروشی می‌شود

‌می‌متالز - مدیرکل سازمان صمت کهگیلویه و بویراحمد گفت:معادن بوکسیت و فسفات در این استان توسط سازمان ایمیدرو در حال برداشت است.

به گزارش می‌متالز، روزبهان با بیان اینکه معادن فعال خاصی در استان وجود ندارد، می گوید: فقط معدن بوکسیت و فسفات به مقیاس کمی وجود دارد که سازمان ایمیدرو آن را استخراج می‌کند، لذا در حال تلاش و رایزنی با این سازمان هستیم که کارخانه‌های فرآوری این معادن را در کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی کند.

او با بیان به اینکه این استان ۷۹ معدن فعال و غیر فعال در این استان وجود دارد، افزود: عمده این معادن در حوزه‌های سنگ لاشه، شن و ماسه، بوکسیت و فسفات و نمک و مس هستند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به اینکه۵۲۱ واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری در استان وجود دارد، بیان کرد: از این تعداد ۴۱۱ واحد فعال و مابقی نیز راکد هستند.

روزبهان با بیان اینکه اهداء پروانه بهره برداری به معان توسط سازمان صمت صورت می‌گیرد، گفت: ظارت بر برداشت غیر مجاز معادن هم وظیفه سازمان نظام مهندسی است و الزامی است که معادن یک ناظر معدنی داشته باشند.

وی با بیان اینکه سازمان صمت بازدید دوره‌ای از معادن را هر ماه یا هر دو هفته یک بار انجام می‌دهد، گفت: اگر تخلفی محرز شود سازمان صمت آن را به مراجع زیربط گزارش می‌کند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان به قیمت شن و ماسه در استان اشاره کرد و افزود: قیمت شن و ماسه تابع عرضه و تقاضا است، اما کارخانه‌های شن و ماسه باید قیمت مورد نظر خود را در سامانه ۱۲۴ سامانه جامعه تجارت ثبت کنند تا مکانیسم تایید این قیمت توسط سازمان مصرف کننده و تولید کننده تایید شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده