تاریخ: ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۴۰
بازدید: ۱۸۵
کد خبر: ۲۷۱۸۲۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
در سفر مدیران ارشد وزارت صمت مطرح شد:

پیشنهاد خط تولید دانه بندی معدن بوکسیت کوه سیاه سرفاریاب چهت جلوگیری از خام فروشی معادن

‌می‌متالز - مدیران ارشد وزارت صمت، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و سرپرست اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان از معادن بوکسیت کوه سیاه سرفاریاب، فسفات کوه لار، طرح تولیدی صنعتی و معدنی آهک هیدراته چرام و کارخانه آجر دهدشت بازدید کردند.

به گزارش می‌متالز، پورمقدم مشاور امور معادن و فرآوری مواد وزارت صمت درحاشیه بازدید میدانی از این معادن گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد به واسطه موقعیت جغرافیایی ویژه‌ای که دارد میتواند ظرفیت‌های خوب ومهم سرمایه گذاری را در بخش‌های مختلف صنعتی و معدنی فراهم نماید.

پور مقدم افزود: کانی‌های متعدد و ذخایر معدنی خوبی در استان وجود دارد که نوع بارز آن‌ها سنگ آهک و و معادن غنی گچ بوده که با شناسایی ظرفیت و پتانسیل‌های این میزان و معرفی این کانسار‌ها در قالب پکیج و گزارش جامع میشود هم درجهت جذب سرمایه‌گذار وهم در ایجاد ارزش افزوده جهت توسعه ورونق استان گام‌های موثری گذاشت.

مشاور امور معادن و فرآوری مواد وزارت صمت اضافه کرد: سنگ آهک و مشتقات آن در صنایع مختلفی کاربرد دارد به طوریکه ۶۱ ماده از این کانی مهم استحصال می‌گردد واین فرصت مغتنمی برای تسریع در عملیات اجرایی وبهره برداری آن می‌باشد.

پور مقدم ضمن قدردانی از همراهی معاون اقتصادی استاندار در این بازدید میدانی افزود: این تعامل و همراهی نشان دهنده عزم جدی مدیران استانی جهت ایجاد توسعه بر مبنای پتانسیل‌های معدنی استان می‌باشد.

وی در پایان اضافه کرد: نظر به تفاهم وتجمیع آرا پیشنهاد می‌گردد چنانچه کارخانه فرآوری بوکسیت در استان مقدور و مقرون به صرفه نباشد، حداقل می‌شود در کنار معدن بوکسیت کوه سیاه سرفاریاب، خط تولید دانه بندی احداث تا از خام فروشی این محصول با ارزش از استان جلوگیری شود.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان اظهار کرد: فعال سازی بخش معدن استان، جلوگیری از خام فروشی معادن، احداث کارخانجات و ایجاد اشتغال پایدار بر پایه پتانسیل‌های معدنی از مهمترین اولویت‌های کاری صنعت، معدن و تجارت می‌باشد.

روزبهان افزود:در سال جدید خوشبختانه اعتبار خوبی برای زیرساخت‌های معادن استان از جمله فسفات، نیترات لیراب و مرمریت مارگون دیده شده که اعتبارات تخصیص یافته و پیمان کار پای کار است، ولی کافی نیست چرا که این بخش کوچکی از نیاز معادن استان بوده و از ایمیدرو و سازمان‌های توسعه‌ای درخواست اعتبار جهت توسعه بخش معدن استان می‌نماییم.

وی اضافه کرد: ازمهمترین دغدغه‌های معدنی استان آزادسازی پهنه‌های اکتشافی است که امیدواریم ایمیدرو نسبت به تعیین تکلیف و یا آزادسازی این پهنه‌ها برای سرمایه‌گذاری بخش‌های معدنی استان تسریع نماید.

منبع: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد

عناوین برگزیده