تاریخ: ۰۷ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۲۷
بازدید: ۱۱۶
کد خبر: ۲۳۰۱۲۰
سرویس خبر : آهن و فولاد
با وجود ریزش قیمتی شمش؛

صادرات همچنان سودآور خواهد بود

‌می‌متالز - ارزیابی فاکتور‌ها و پیش‌بینی قیمت برای محصولات فولاد در ابتدای این هفته نشان می‌دهد که نرخ شمش فولاد باز به مسیر کاهش قیمتی خود برگشت، اما همچنان با توجه به نرخ فعلی شمش، موقعیتی مناسب برای صادرات پیش روی تولیدکنندگان این محصول قرار دارد.

به گزارش می‌متالز، در ابتدای هفته جاری، قیمت محصولات فولادی در بازار به ویژه شمش فولاد روند روبه کاهشی خود را با شیب کمتری ادامه داد. تاجایی که بازار داخلی چین نیز که برخلاف دیگر بازار‌های منطقه و بین الملل روند روبه رشد قیمتی برای شمش فولاد داشت، در ابتدای این هفته با ریزش قیمت همراه شد.

قیمت شمش فولاد در بازار آسیا از ۷۱۳ دلار به ۷۱۲ دلار برهرتن رسید و در بازار ترکیه نیز ریزش ۱۳ دلاری قیمت را تجربه کرد. به این شکل که از ۶۲۳دلار به ۶۱۰ دلار بر هرتن قیمتگذاری شد؛ از سوی دیگر در بازار دریای سیاه قیمت شمش در عدد ۵۹۵دلار برهرتن ثابت باقی ماند و در بازار داخلی چین نیز همانگونه که اشاره شد، برخلاف هفته‌های گذشته با کاهش قیمت مواجه و از ۷۱۷دلار به ۷۱۶دلار برهرتن رسید.

یکی از دلایل کاهش قیمت شمش فولاد را میتوان در ریزش قیمتی مواد اولیه برای تولید این محصول یعنی سنگ آهن و قراضه دانست که طی هفته‌های گذشته روند نزولی قیمتی را تجربه کرده اند؛ با این حال بالا بودن قیمت شمش فولاد در بازار‌هایی همچون بازار آسیا فرصت مناسبی برای صادرات این محصول برای کشور‌های مطرح تولید کننده همچون ایران را به وجود آورده و در صورتی که برنامه ریزی برای صادرات مازاد نیاز داخل به شمش فراهم شود، درآمد ارزی خوبی برای کشور به همراه خواهد داشت.

منبع: پایگاه خبری – تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده