تاریخ: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۳۲
بازدید: ۲۲۷
کد خبر: ۲۳۲۲۱۱
سرویس خبر : آهن و فولاد
در ابتدای هفته جاری؛

قیمت شمش فولاد روی مدار رشد قرار گرفت

‌می‌متالز - با نگاهی بر ارزیابی و پیش‌بینی قیمت‌ها در ابتدای هفته جاری می‌بینیم که نرخ شمش فولاد از مدار کاهش قیمت خارج شده و مجددا روی نوار افزایش قیمتی قرار گرفته است.

به گزارش می‌متالز، قیمت شمش فولاد در ابتدای این هفته (۱۶ مهرماه-۸ اکتبر) بر خلاف هفته‌های گذشته با رشد قیمتی در بازار‌های بین المللی همراه شد. به این ترتیب که قیمت شمش فولاد در بازار آسیا از ۷۰۲دلار برهرتن سی اف آر به ۷۱۲ دلار رسید و ۱۰ دلار گران‌تر شد. در بازار ترکیه نیز این افزایش قیمت بیشتر شد و نرخ شمش فولاد از ۶۱۰ دلار بر هر تن به ۶۲۵ دلار رسید و جهش ۱۵ دلاری قیمت را به ثبت رساند.

در دیگر بازار‌ها نیز این افزایش قیمت دیده شده و نرخ شمش فولاد در بازار دریای سیاه از ۶۰۰ دلار بر هر تن به ۶۰۵ دلار رسید و افزایش ۵ دلاری قیمت را ثبت کرد. بیشترین افزایش قیمت به ثبت رسیده برای شمش فولاد در ابتدای این هفته متعلق به بازار داخلی چین است چراکه نرخ شمش فولاد از هر تن ۷۱۵ دلار به ۷۳۱ دلار بر هر تن رسید و ۱۶ دلار رشد قیمتی را تجربه کرده است.

در حالی شاهد افزایش قیمت شمش فولاد در ابتدای این هفته هستیم که طی هفته‌های قبل، روند روبه کاهش قیمت شمش فولاد را شاهد بودیم و نرخ این محصول به زیر ۶۰۰ دلار بر هر تن هم رسیده بود. تغییرات قیمتی رخ داده در بازار فولاد، همواره تحت تأثیر بازار مواد اولیه برای این صنعت است؛ افزایش یا کاهش نرخ قراضه، سنگ‌آهن، زغال‌سنگ و... بوده است؛ از سوی دیگر تصمیم‌ها و سیاست‌گذاری‌های تولیدکنندگان بزرگ فولاد همچون چین نیز بر روند قیمتی شمش فولاد تأثیرات بسیاری می‌گذارد.

منبع: پایگاه خبری – تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده