تاریخ: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۱۴
بازدید: ۲۴۰
کد خبر: ۲۳۰۱۹۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

واگذاری سرخابی‌ها بدون اجازه مجلس خلاف قانون است/ دولت اجازه بگیرد

‌می‌متالز - عضو فراکسیون ورزش مجلس گفت: واگذاری استقلال و پرسپولیس باید با مجوز رسمی و مصوبه مجلس صورت گیرد و هرگونه واگذاری بدون مجوز نمایندگان ملت خلاف قانون است.

به گزارش می‌متالز، محسن فتحی با اشاره به نشست چند روز گذشته وزرای ورزش، اقتصاد و دادگستری با هیأت مدیره باشگاه استقلال و طرح مسائلی همچون خصوصی سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، تصریح کرد: خصوصی‌سازی این دو باشگاه بزرگ و پرطرفدار باید با رضایت کامل هواداران صورت گیرد.

نماینده مردم سنندج و دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیش از تدوین و تصویب نظام جامع باشگاهداری، صحبت از واگذاری استقلال و پرسپولیس هم اشتباه است، افزود: در شرایطی که صورت‌های مالی میزان دارایی‌ها، درآمد‌ها و هزینه‌های این دو باشگاه مشخص نیست، چطور می‌توان از خصوصی سازی صحبت به میان آورد.

وی با انتقاد از لایحه ارائه شده در زمینه نظام جامع باشگاهداری، این لایحه را بسیار ضعیف و فاقد کار هرگونه نگاه کارشناسانه‌ای دانست و گفت: پس از مدت‌ها انتظار شاهدیم که امروز لایحه‌ای به مجلس واصل شده که نیاز به بازنگری اساسی دارد و لایحه بسیار ضعیفی است.

فتحی اضافه کرد: این لایحه در صورت اصلاح و تصویب تمامی صورت‌های مالی، اموال و دارایی‌های باشگاه‌‎های بزرگ استقلال و پرسپولیس را شفاف می‌کند و می‌توان پس از اجرای نظام جامع باشگاهداری امیدوار به خصوصی سازی بود.

عضو فراکسیون ورزش مجلس با استناد به ماده ۳ قانون سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، تاکید کرد: واگذاری استقلال و پرسپولیس باید با مجوز رسمی و مصوبه مجلس صورت گیرد و هرگونه واگذاری بدون مجوز نمایندگان ملت خلاف قانون است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده