تاریخ: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۲۶
بازدید: ۱۵۶
کد خبر: ۲۳۰۳۵۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

چه عواملی بورس را تهدید می‌کند؟/ شاخص ۱٫۸ میلیون واحد نمی‌شود!

‌می‌متالز - کارشناس بازار سرمایه درباره روند فعلی بازار سرمایه بر این نظر است که عرضه اوراق از سمت دولت برای جبران کسری بودجه، عامل تهدید کننده‌ای است که از تحرکات شاخص به سمت یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد جلوگیری می‌کند.

به گزارش می‌متالز، در نیمه نخست معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل بورس شش هزار واحد رشد را ثبت کرد و در کانال یک میلیون و ۴۸۰ هزار واحد قرار گرفت. امروز، اما شاخص هم‌ وزن با روند منفی آغاز به کار کرد و با ۸۰۰ واحد افت در مدار ۴۲۴ هزار واحد قرار گرفت.

در نماد‌های شاخص‌ساز بازار سهام گروه‌های معدنی و پتروشیمی بیشترین نماد مثبت را دارند و به نظر می‌رسد بیشتر تک سهم‌های گروه‌ها با افت قیمت و در محدوده صف تابلو معامله می‌شوند.

مهدی افنانی، کارشناس بازار سرمایه درباره روند بازار سهام گفت: گزارش‌های شرکت‌ها معقول و خوب هستند، اما به دلیل عرضه بالای حقوقی‌ها سهم‌ها رشد آنچنانی را نخواهند داشت.

این کارشناس بازار در بخش دیگری افزود: عرضه اوراق از سمت دولت برای جبران کسری بودجه، عامل تهدید کننده‌ای است که از تحرکات شاخص به سمت یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد جلوگیری می‌کند.

افنانی در این باره تشریح کرد: سناریو دیگری که برای بازار سرمایه می‌توان متصور شد، این است که بازار با توجه به روند اصلاحی به زیر ارزش ذاتی خود برسد و تا نیمه اول مهر ماه که تکلیف فروش اوراق و بهره بانکی مشخص شود روند بازار هم با ابهام رو به رو باشد.

بیشتر کارشناسان بازار سرمایه تحلیل بازار سرمایه را در وضعیت فعلی ناممکن و دشوار می‌دانند، زیرا به دلیل سیگنال‌های منفی قیمت‌گذاری دستوری دولت در صنایع فولاد، سیمان و پتروشیمی آینده این صنایع غیر قابل پیش‌بینی است. به نظر می‌رسد اگر تغییری در سیاست‌های دولت شکل نگیرد وضعیت این شرکت‎‌ها، درآمد آن‌ها و میزان فروششان تغییرات زیادی را داشته باشد.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده