تاریخ: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۰:۰۶
بازدید: ۱۷۵
کد خبر: ۲۳۰۵۱۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

اجرای نظام آراستگی و نظم سازمانی در سیمان کرمان

‌می‌متالز - با برگزاری سمینار آشنایی با مبانی ۵ S سیمان کرمان در زمره شرکت‌های دارای نظام آراستگی قرارگرفت. این شرکت از جمله شرکت‌های باسابقه صنعت سیمان است که طی سال‌های اخیر با تعریف و اجرایی کردن پروژه‌های بهینه‌سازی و افزایش بهره‌وری مسیر تعالی و حرکت به سمت چشم‌انداز خود را به خوبی طی کرده است.

به گزارش می‌متالز، در کنار اولویت مسائل تولیدی و فنی، تحقیق و پژوهش و توسعه تولید محصولات دانش‌بنیان، توجه به حفاظت از محیط‌زیست و مسولیت‌های اجتماعی، این بار آراستگی و نظم سازمانی در کانون توجه مدیران این شرکت قرار گرفته است. مدیر کارخانه و معاون فنی سیمان کرمان در این خصوص عنوان کرد: مساله آراستگی و نظم سازمانی از جمله مباحث علمی، به‌روز و تاثیرگذار در بنگاه‌های اقتصادی و شرکت‌های تولیدی دنیا است و تاثیر آن در کاهش تنش‌های روحی، روانی پرسنل و جلوگیری از خستگی و آشفتگی ذهنی حین انجام کار و ایجاد آرامش و در نهایت بهره‌وری قابل توجه است. فرود عزیزی می‌افزاید: این نظام نخستین بار توسط ژاپنی‌ها به اجرا در‌آمد و نام این نظام هم تشکیل شده از پنج S است: ساماندهی (seiri)، پاکیزه‌سازی (Seiso)، نظم و ترتیب (Seiton)، استانداردسازی (Sekitsu) و انضباط (Shitsuke). این نظام پیش‌شرط اجرای موفقیت‌آمیز سایر سیستم‌ها و مدل‌ها است و مزیت آن این است که در همه جا قابل اجرا است.

عزیزی خاطر‌نشان می‌کند: اجرای این نظام می‌تواند منجر به افزایش سرعت دستیابی به نتیجه و قابل درک بودن آن برای همه، ایجاد محیط کاری تمیز و سازمان‌یافته، افزایش عمر وسایل و ابزارآلات کار و کاهش هزینه پیاده‌سازی شود. همچنین رفیع‌زاده، مدیر سیستم‌ها و روش‌های سیمان کرمان عنوان کرد: با بررسی و ارزیابی‌های لازم از بین موسسات دارای صلاحیت دعوت به‌عمل آمد و پس از انتخاب، اولین جلسه آشنایی مدیران، روسا و سرپرستان کارخانه با مبانی نظام آراستگی برگزار و به امید خداوند اولین واحدی که وارد فاز عملیاتی نظام آراستگی خواهد شد، واحد تعمیرات مکانیک کارخانه است. وی افزود: باتوجه به قدمت بالای کارخانه، اجرایی شدن این نظام در سیمان کرمان الزامی بود که با حسن توجه مدیران ارشد سازمان این امر درسیمان کرمان محقق شده و به زودی شاهد نتایج مثبت آن خواهیم بود.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده