تاریخ: ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۲۸
بازدید: ۲۲۲
کد خبر: ۲۴۹۸۳۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

بهینه سازی وتعمیرات اساسی کوره واحد سه سیمان کرمان با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی انجام گرفت

‌می‌متالز - بزرگترین پروژه بهینه سازی وتعمیرات اساسی کوره واحد سه سیمان کرمان از ابتدای راه اندازی کارخانه، با تکیه برتوان وظرفیت‌های داخل کارخانه صورت پذیرفت.

بهینه سازی وتعمیرات اساسی کوره واحد سه سیمان کرمان با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی انجام گرفت

به گزارش می‌متالز، پروژه تعویض ونصب ساتلیت ها، کمربند‌ها و غلتک کوره شماره سه سیمان کرمان در دی وبهمن ماه با موفقیت انجام شد.

مهندس سید ولی ا… موسوی مدیر تعمیرات و نگهداری سیمان کرمان با تقدیر از تلاش‌های شبانه روزی کلیه همکاران واحد‌های فنی و پشتیبانی در به ثمر نشستن این پروژه عنوان داشت: کوره واحد سه سیمان کرمان با ظرفیت اسمی ۲۳۰۰ تن در روز و با خنک کن از نوع ساتلایتی حدود ۴۴ سال پیش نصب گردیده است.

این خنک کن شامل ۹ عدد ساتلایت و دو عدد کمربند جهت مهار کردن ساتلایت‌ها بر روی بدنه کوره است که بدلیل شکستگی‌ها و ترک‌های بوجود آمده در این کمربند‌ها و عدم تعویض از زمان نصب و همچنین مشکلات ایجاد شده در ساتلیت‌ها با توجه به گذشت زمان بیش از ده سال از تعویض این ساتلیت‌ها باعث توقفات بسیار برای کوره در دو سه سال اخیر گردیده بود، لذا به منظور رفع این مشکل با برگزاری جلسات فنی متعدد در سال‌های ۹۸ و ۹۹ نهایتا تصمیم گیری شد ساتلیت‌ها و کمربند‌ها ساخته و تعویض گردند که با توجه به سابقه ساخت ساتلایت‌ها در کارگاه ساخت سیمان کرمان مقرر گردید ساتلیت‌ها توسط کارگاه ساخت اصلاح گردند.

کار ساخت ساتلیت‌ها بمدت حدود ۶ ماه با تناژ ۴۰ تن در سال گذشته انجام گردید. همچنین در رابطه با کمربند‌ها با توجه به بررسی‌های صورت گرفته توسط دفتر فنی و شناخت نقاط ضعف و علل شکستگی‌های ایجاد شده در بدنه کمربند‌ها طرح آن‌ها تغییر و اصلاح طرح توسط دفتر فنی صورت پذیرفت و با توجه به قیمت بالای استعلام شده از منابع برون سازمانی، ساخت کمربند‌ها به وزن ۵۰ تن به مدت ۶ ماه توسط کارگاه ساخت در سال جاری انجام گردید و برای اولین بار پس از راه اندازی کوره تعویض کامل کمربند‌های ساتلیت‌ها صورت گرفت.

با برنامه ریزی صورت گرفته کوره اول دی ماه متوقف و با تعمیرات ۴۵ روزه ساتلیت‌ها و کمربند‌ها با وزن تقریبی ۴۵۰ تن تعویض و در تاریخ چهاردهم بهمن ماه کوره راه اندازی گردید.

مهندس موسوی عنوان داشت: همزمان با تعویض قسمتی از داکت خروجی پری هیتر بدلیل دفرمگی و نشتی‌های فراوان با وزن تقریبی ۱۱ تن و طول ۲۱ متر توسط پیمانکار، دراین تعمیرات غلتک ایستگاه سه با وزن تقریبی ۷۵ تن و قطر ۲.۹ متر وتبدیل فیلتر مکانیکی بالای سیلو‌های مواد خام به جت پالس توسط پرسنل واحد مکانیک کارخانه انجام گردید.

همچنین مدیر نگهداری و تعمیرات سیمان کرمان عنوان داشت خوشبختانه سیمان کرمان درحال حاضر درجایگاهی قراردارد که با اطمینان، توانایی ارائه تجربیات، دانش وخدمات تخصصی حاصل از اجرای اینگونه پروژه‌های بزرگ وموفقیت آمیز را به سایر کارخانجات وصنایع متقاضی را داراست.

منبع: سیمان خبر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده