تاریخ: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۴۸
بازدید: ۴۵۵
کد خبر: ۲۳۰۶۳۰
زنگنه نشست کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید را تشریح کرد

بررسی لایحه زیرساخت شبکه مادر مخابراتی/ تعیین تکلیف به جلسات آینده موکول شد

‌می‌متالز - سخنگوی کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس از بررسی لایحه مربوط به زیرساخت شبکه مادر مخابراتی درباره انتقال زیرساخت‌های فن آوری ارتباطات از شرکت مخابرات به شرکت زیرساخت در کمیسیون متبوعش خبر داد.

به گزارش می‌متالز، محسن زنگنه در تشریح نشست کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ مجلس، گفت:دستور کار نخست کمیسیون بررسی لایحه مربوط به زیرساخت شبکه مادر مخابراتی بود که براساس این لایحه دولت درخواست کرد که تمام زیرساخت‌های فن آوری ارتباطات مانند کانال‌ها، کابل‌ها و... از شرکت مخابرات به شرکت زیرساخت منتقل شود.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی افزود: اعضای کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس معتقدند که این موضوع مبهم است، زیرا شرکت مخابراتی، شرکتی خصوصی است و طی سال‌های گذشته براساس ذیل اصل ۴۴ واگذار شده است درحالیکه شرکت زیرساخت، شرکتی حاکمیتی و در اختیار دولت است.

سخنگوی کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس ادامه داد:از آنجا که انتقال زیرساخت‌های فن آوری ارتباطات از شرکتی خصوصی به شرکتی دولتی ابهام داشت، کمیسیون تعیین تکلیف آن را به جلسات آِینده و کسب اطلاعات بیشتر موکول کرد.

وی اضافه کرد: دومین دستورکار کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ مجلس بررسی گزارش وزارت امور اقتصادی و دارایی درباره عملکرد سامانه صدور مجوز‌ها بود، طبق گزارش ارائه شده بسیاری از دستگاه‌ها پاسخگو نیستند به همین دلیل خروجی ملموسی از این سامانه به دست نیامده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: به زعم اعضای کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید، دولت باید اهتمام بیشتری نسبت به اجرای مر قانون دراین حوزه داشته باشد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده