تاریخ: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۰:۴۹
بازدید: ۲۵۴
کد خبر: ۲۳۰۹۸۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شفاف‌سازی جدید ۵ نماد بورسی

‌می‌متالز - طی روز‌های گذشته اطلاعیه‌های متعددی در سامانه کدال به منظور رعایت اصل شفافیت ناشران بورسی و فرابورسی تحت عنوان «افشای اطلاعات بااهمیت» منتشر شد.

به گزارش می‌متالز، در ادامه به تشریح جزئیات چندی از اطلاعیه‌ها پرداخته ایم.

«آینده»: شرکت بازرگانی صنعتی آینده‌سازان بهشت پارس طی اطلاعیه‌ای در سامانه کدال از برگزاری مزایده نوبت اول زمین ۷۰هزار و ۲۵۰متری شرکت بازرگانی صنعتی آینده سازان بهشت پارس (سهامی عام) خبر داد. تاریخ برگزاری مزایده ۲۶ مهر ۱۴۰۰ اعلام شده است.

«تماوند»: شرکت تامین سرمایه دماوند از پذیرش تعهد پذیره‌نویسی و بازارگردانی اوراق اجاره شرکت بین‌المللی توسعه صنایع و معادن غدیر با نرخ سود سلانه علی‌الحساب ۱۸‌درصد توسط شرکت تامین سرمایه دماوند (سهامی عام) خبر داد. درآمد بازارگردانی و تعهد پذیره‌نویسی اوراق یاد شده جمعا به مبلغ ۳/ ۹۴‌میلیارد تومان که شامل ۷‌میلیارد تومان درآمد تعهد پذیره نویسی در سال اول و مبلغ ۳/ ۸۷میلیارد تومان درآمد بازارگردانی اوراق است که طی ۴ سال آتی شناسایی خواهد شد.

«وگردش»: بانک گردشگری اعلام کرد که این بانک در نظر دارد با رعایت قوانین و مقررات سازمان بورس و اوراق بهادار و شرکت فرابورس ایران، در چارچوب دستورالعمل معاملات عمده ۸۳/ ۹درصد از سهام شرکت بیمه آرمان را با شرایط ذیل واگذار کند.

«کترام»: شرکت تولیدی کاشی تکسرام در اطلاعیه‌ای در کدال از افزایش نرخ محصولات خود خبر داد. در اطلاعیه شرکت آمده است پیرو نامه مورخ ۲۴/ ۰۵/ ۱۴۰۰ انجمن صنفی تولیدکنندگان کاشی و سرامیک کشور و با توجه به افزایش قیمت نهاده‌های تولیدی و تاثیر آن بر بهای تمام شده محصولات و با عنایت به کشش بازار، نرخ فروش محصولات شرکت به میزان ۱۸‌درصد از تاریخ ۲۰/ ۰۷/ ۱۴۰۰ افزایش خواهد یافت. اثر افزایش نرخ مذکور بر درآمد‌های عملیاتی پیش‌بینی شده جهت سال ۱۴۰۰ در گزارش تفسیری و صورت‌های مالی ۶ماهه پیش رو متعاقبا اعلام خواهد شد.

«کیسون»: شرکت کیسون اعلام کرد در راستای اجرای ماده۱۳ دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار و پیرو خبر منتشر شده در وب‌سایت شرکت بازرگانی پتروشیمی به تاریخ ۱۲مهرماه ۱۴۰۰ مبنی بر اعلام حکم دادگاه عالی کشور امارات متحده عربی و استیفای حقوق آن شرکت معادل ارزش حدودی ۳۵۰‌میلیون دلار، به اطلاع سهامداران می‌رساند از آنجاکه شرکت سرمایه‌گذاری ایران دارای حدود ۵۰‌درصد از سهام شرکت بازرگانی پتروشیمی است و گروه کیسون نیز دارای ۱۵‌درصد از سهام شرکت سرمایه‌گذاری ایران است، بنابراین این رویداد پیامد‌های احتمالی مالی برای شرکت کیسون درپی‌خواهد داشت که پس از تدقیق و بررسی تبعات مالی ایجاد شده، مراتب متعاقبا از طریق سامانه کدال به اطلاع سهامداران محترم خواهد رسید.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده