تاریخ: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۱۴
بازدید: ۱۶۶
کد خبر: ۲۳۱۰۵۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در نخستین روز هفته؛

۶ میلیارد اوراق بهادار دست‌به‌دست شد

‌می‌متالز - در جریان معاملات امروز، (شنبه، هفدهم مهر ماه) شاخص کل بورس تهران با کاهش ۲۲ هزار و ۲۸۰ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۶۵ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۶ هزار و ۷۰۵ واحد کاهش، رقم ۴۲۰ هزار و ۵۸۰ واحد را به ثبت رساند.

به گزارش می‌متالز، برپایه معاملات نخستین روز معاملاتی هفته، بیش از ۶ میلیارد و ۳۰۷ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۳ هزار و ۸۱ میلیارد ریال دادوستد شد.

شاخص بازار اول کاهش ۲۱ هزار و ۵۴۰ واحدی و شاخص بازار دوم، کاهش ۲۸ هزار و ۶۶۵ واحدی را تجربه کردند.

همچنین گروه شیمیایی با ۹۲ هزار و ۴۰ معامله به ارزش ۴ هزار و ۴۵۸ میلیارد ریال، گروه فراورده‌های نفتی با ۴۲ هزار و ۱۳۷ معامله به ارزش ۴ هزار و ۱۷۶ میلیارد ریال، گروه خودرو با ۶۰ هزار و ۶۹۲ معامله به ارزش ۳ هزار و ۶۸۹ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۹۳ هزار و ۹۴ معامله به ارزش ۳ هزار و ۶۶۶ میلیارد ریال و گروه کانه فلزی با ۳۹ هزار و ۷ معامله به ارزش ۳ هزار و ۱۹۹ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با ۳۸۸ واحد، شرکت فجر انرژی خلیج‌فارس با ۲۳۹ واحد، شرکت پتروشیمی فناوران با ۲۱۷ واحد، شرکت مبین انرژی خلیج فارس با ۲۰۶ واحد و شرکت کالسیمین با ۷۰ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند.

در مقابل، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۲ هزار و ۱۱۴ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین با یک هزار و ۴۱۹ واحد، شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان با یک هزار و ۸۸ واحد، شرکت ملی صنایع مس ایران با یک هزار و ۴۵ واحد و شرکت پالایش نفت بندرعباس با یک هزار و ۳۶ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده