تاریخ: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۵۳
بازدید: ۲۱۲
کد خبر: ۲۳۱۹۶۵
سرویس خبر : آهن و فولاد
سوال هفته گذشته، پاسخ داده شد؛

فولادمبارکه بدون HR، سرابی از یک غول فولادسازی را دارد

‌می‌متالز - در هفته منتهی به ۲۳ مهرماه با سبد کالایی «ورق گرم خودرو» و «ورق گالواانیزه» با مجموع حجم ۳۳ هزار و ۳۰ تن عرضه این محصولات گام به رینگ نقره‌ای بازار گذاشت و اکثر این کالا‌ها را هم به فروش رساند.

به گزارش می‌متالز، در هفته گذشته سوالی مطرح شد مبنی بر آنکه غول فولادسازی خاورمیانه بدون ورق HR درآمد قابل توجهی را نمی‌تواند کسب کند و مانند دیگر فولادسازان کوچک کشور درآمدی رویایی ندراد که این برای این فولادساز اصفهانی با آن همه ادعا، آماری عجیب به شمار می‌آید.

فولادمبارکه بدون HR، سرابی از یک غول فولادسازی را دارد

برای دومین هفته متوالی شاهد آن هستیم که ورق گرم HR در سبد کالایی این فولادی در بورس‌کالا خالی بوده و درآمد این شرکت انگار به‌جای فولاد داغ از کوره‌ها به زیر کوره‌ها رفته و بخار شده است.

در هفته منتهی به ۲۳ مهرماه با سبد کالایی «ورق گرم خودرو» و «ورق گالواانیزه» با مجموع حجم ۳۳ هزار و ۳۰ تن عرضه این محصولات گام به رینگ نقره‌ای بازار گذاشت و اکثر این کالا‌ها را هم به فروش رساند.

میزان درآمدزایی فولاد مبارکه اصفهان در این هفته بالغ‌بر ۶۳۲ میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان بالغ شد.

ورق گرم خودرو

در هفته گذشته فولاد اصفهان در رینگ معاملات بورس کالا با عرضه ۳۰ هزار و ۳۰ تن ورق گرم خودرو به دیدار خریداران آمد این شرکت در حد ۲۶ هزار و ۴۰۰ تن تقاضا و معامله را توانست که به ثبت برساند.

این شرکت با فروش عرضه‌های خود، بیش از ۵۵۲ میلیارد و ۳۶۷ میلیون تومان درآمد کسب کرد.

ورق گالوانیزه

این فولادساز اصفهانی از سوی دیگر با ورق کالوانیزه گام به رینگ معاملات بازار گذاشت و استقبال خریداران از این کالا نیز قابل‌تأمل بود.

در این هفته فولاد مبارکه اصفهان باعرضه ۳ هزار تنی این ورق به استقبال مشتریان آمده بود و به تمام درخواست‌های مشتریان بر اساس عرضه‌های خود، پاسخ مثبت داد تا درآمد حاصل از مجموع فروش به ۷۹ میلیارد و ۷۹۳ میلیون تومان بالغ شود.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده